کد خبر: ۱۹۲۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۹ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - 2018April 19
هنرمندهای تاتوی آرایشی با استفاده از یک سوزن بسیار ریز که در هر دقیقه صدها سوراخ کوچک ایجاد می‌کند جوهر یا مادهٔ رنگی را به پوست تزریق می‌کنند.

شفا آنلاین>سلامت>آیا از کشیدن خط چشم روزانه خسته شده‌اید یا می‌ترسید که دیگران شما را بدون آرایش ببینند؟ اگر وقتش را ندارید که هرروز خود را آرایش کنید، می‌توانید به آرایش دائمی یا تاتوهای آرایش تن بدهید.

به گزارش شفا آنلاین:آرایش دائمی واقعاً به‌مانند تاتوی دائمی <Permanent Tattoo>است، اما در آرایش دائمی به‌جای ترسیم یک طرح روی بازو، کتف یا کمر، هنرمندان تاتوی آرایشی با جوهرهای رنگی هرجایی از صورت را آرایش می‌کنند که شما معمولاً آرایش می‌کنید.

هنرمندهای تاتوی آرایشی با استفاده از یک سوزن بسیار ریز که در هر دقیقه صدها سوراخ کوچک ایجاد می‌کند جوهر یا مادهٔ رنگی را به پوست تزریق می‌کنند. این جوهر تزریق‌شده همان کاری را می‌کند که وسایل آرایشی روی صورت شما انجام می‌دهند، اما فرق آن با وسایل آرایشی این است که نمی‌توان در پایان روز این تاتوهای آرایشی را با آب پاک کرد. از این روش که معروف به میکروپیگمنتیشن (micro-pigmentation) است برای خط چشم، خط لب، رنگ لب و ابروها استفاده می‌شود.
به عقیده جامعه جراحان پلاستیک آمریکا می‌توان با استفاده از تاتوهای دائمی صورت گلگون و سایه‌های چشم نیز ایجاد کرد. پیش از تن دادن به روش میکروپیگمنتیشن یا آرایش دائمی عوامل زیادی همچون هزینه و نحوهٔ اجرای این روش آرایشی را در نظر بگیرید. قطعاً تاتوهای آرایشی مزیت‌هایی دارند. اگر هنرمند تاتوهای آرایشی توانسته باشد که به خوبی تاتوهای آرایشی را روی صورت شما انجام دهد دیگر نیازی نیست که نگران آرایش داشتن خود باشید و همواره این آرامش را دارید که صورت شما آرایش‌شده است. برای افرادی که دچار ریزش مو مستمر هستند آرایش دائمی چشم گزینهٔ خوبی است، چون دیگر نیازی نیست که برای آرایش ابروهای خود از مداد استفاده کنند.
برای افرادی که دچار پیسی یا ویتیلیگو (vitiligo) هستند آرایش دائمی می‌تواند خوب باشد، چون با آرایش دائمی می‌توان لکه‌های پوستی ناشی از کمبود رنگ‌دانه‌ها را ناپدید کرد که در اثر پیسی به وجود می‌آیند. به‌طورکلی، با استفاده از آرایش دائمی می‌توان تغییرات این‌چنینی روی پوست را پنهان کرد. حتی از آرایش دائمی می‌توان برای پنهان کردن جاهای زخم روی پوست استفاده کرد.
اما پیش از انجام آرایش دائمی باید نکات منفی آن را نیز در نظر گرفت. از نکات منفی آرایش دائمی می‌توان به هزینه‌های بالای آن، خطرات سلامتی ناشی از آن و سخت بودن پاک کردن تاتوهای آرایشی اشاره کرد.
برای انجام آرایش دائمی هنرمند با استفاده از یک سوزن جوهر را وارد پوست می‌کند که هم سوزن و هم جوهر می‌توانند خطرات سلامتی احتمالی برای فرد داشته باشند. به‌مانند هر تاتویی آرایش دائمی می‌تواند خطراتی برای سلامتی فرد داشته باشد که برای نمونه می‌توان به واکنش آلرژیکی، هپاتیت یا عفونت HIV در صورت ضدعفونی نبودن ابزار و عفونت پوستی باکتریایی همچون عفونت استاف اشاره کرد.
علاوه بر این، سازمان غذا و داروی آمریکا در کنترل ماده‌های رنگی مخصوص آرایش‌های دائمی نقشی ندارد و این ماده‌های رنگی را تایید نمی‌کند و این وظیفه را به گردن دولت‌ها انداخته است تا در این زمینه از مردم محافظت کنند. یک تاتوی آرایشی به‌مانند رنگ مو نیست که پس از مدتی رنگ خود را از دست دهد یا کم‌رنگ شود، بلکه تاتوی آرایشی یک تاتو است و به‌صورت دائم در صورت فرد باقی می‌ماند. تنها با استفاده از لیزرها است که می‌توان این تاتوهای دائمی را پاک کرد، اما این را باید گفت که استفاده از لیزرها همواره بدون اثرات جانبی نیست. به‌عبارت‌دیگر، پاک کردن آرایش دائمی سخت است و باید برای پاک کردن آن از لیزر استفاده کرد که چنین چیزی می‌تواند اثرات جانبی روی فرد داشته باشد. این را نیز باید گفت که استفاده از لیزر برای پاک کردن آرایش دائمی هزینه‌بردار است و حتماً یک جراح زیبایی باید چنین کاری را انجام دهد. مشکل دیگری که در مورد آرایش دائمی وجود دارد این است که ممکن است پس از مدتی مد آرایش تغیر کند و تاتوی آرایشی که فرد روی صورت خود ایجاد کرده است قدیمی شود و درنتیجه فرد مجبور شود که به پاک کردن آرایش دائمی خود تن دردهد. بنابراین، پیش از انجام آرایش دائمی همهٔ جوانب مخصوصاً از مد افتادن سبک آرایش دائمی موردنظر خود را نیز لحاظ کند.

آرایش دائمی را باید یک جراح زیبایی باید انجام دهد که در این زمینه آموزش‌دیده است، هرچند هنرمندهای تاتوی باسابقه و مجوز دار که درزمینهٔ آرایش‌های دائمی آموزش‌دیده‌اند نیز می‌توانند با رعایت اصول بهداشتی آرایش دائمی را انجام دهند. بنابراین، اگر قصد انجام آرایش دائمی دارید ابتدا به سراغ یک جراح زیبایی آموزش‌دیده درزمینهٔ آرایش دائمی بروید و اگر امکانش برای شما نیست و هزینهٔ لازم برای رفتن نزد چنین جراحی را ندارید می‌توانید به سراغ یک هنرمند تاتو مجوز دار و حرفه‌ای آموزش‌دیده درزمینهٔ آرایش دائمی بروید، به شرطی که از رعایت کامل اصول بهداشتی توسط این هنرمند اطمینان داشته باشید و بدانید که محیط کاری او عاری از میکروب است.

در پایان باید گفت که پیش از انجام آرایش دائمی هم مزایا و هم عیب‌های آن را در نظر بگیرید و سپس تن به آرایش دائمی دهید. آرایش دائمی چیزی نیست که هر وقت از آن خسته شدید بتوانید آن را پاک‌کنید، بلکه پاک کردن آن بسیار سخت و هزینه‌بردار است.سپید

everydayhealth

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: