کد خبر: ۱۹۲۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - 2018April 17
مجمع سلامت به منظور جلب مشارکت حداکثری ذیربطان و ذینفعان حقوقی و حقیقی از بخش های دولتی و غیر دولتی برای توسعه سلامت همه جانبه برگزار می شود
شفا آنلاین>سلامت>صبح امروز بیست و هشتم فروردین ماه 97، اولین مجمع سلامت استان سمنان به همت دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان و با همکاری استانداری سمنان و دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با حضور مسئولین کشوری و استانی در سالن زکریای رازی دانشکده دندان‌پزشکی برگزار گردید.

به گزارش شفا آنلاین، اولین مجمع سلامت استان سمنان با حضور دکتر ایازی معاون اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر طباطبایی چهره ماندگار علوم پزشکی کشور و عضو هیئت امنای دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، دکتر ملک افضلی استاد برجسته حوزه سلامت(Health)، دکتر چاوشی استاندار سمنان، حسن بیگی نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، روسا، معاونین و مدیران دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود، اعضای هیئت امنا و هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود، فرماندار سمنان و جمعی از مسئولین و مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد  

در اولین مجمع سلامت استان سمنان، دکتر مهدی شادنوش رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان و دبیر مجمع سلامت استان ضمن خیرمقدم  و معرفی مجمع ملی کشور، به تشریح اهداف این مجمع پرداخت و بیان داشت: مجمع سلامت به منظور جلب مشارکت حداکثری ذیربطان و ذینفعان حقوقی و حقیقی از بخش های دولتی و غیر دولتی برای توسعه سلامت همه جانبه برگزار می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی(Medical science) استان سمنان اهداف برگزاری این مجمع را تبیین محوریت سلامت در اهداف توسعه کشور، توجه به اهمیت سلامت در همه سیاست ها، نهادینه‌سازی رویکرد مولفه های اجتماعی موثر بر سلامت، هم راستاسازی اقدامات سایر دستگاه‌ها با سلامت ، مبتنی برشواهد، جلب مشارکت، تسهیل، نهادینه سازی و توسعه همکاری‌های بین بخشی برای سلامت، تسهیل دستیابی استان به جایگاه مناسب شاخص های سلامت و عدالت در سلامت، افزایش آگاهی، مسئولیت پذیری و پاسخگویی اجتماعی، توانمندی و مشارکت فعالانه فرد، خانواده و جامعه در تأمین، حفظ و ارتقای سلامت و شناسایی و تقدیر از برترین های سلامت براساس سنجه های تعهد و مسئولیت اجتماعی سلامت بیان نمود.

دکتر شادنوش دبیر مجمع سلامت استان، گفت: طبق شواهد علمی موجود، ارتقای مسئولیت پذیری و پاسخگویی نهادها و سازمان ها باعث کاهش هزینه های بهداشتی نهادها، تقویت جایگاه اجتماعی و شهرت سازمان ها، افزایش بهره وری نیروی کار و جذب و ماندگاری نیروی کار در سازمان مربوطه می‌گردد. نخستین مجمع سلامت استان سمنان می تواند در زمره نخستین گام ها در این راستا محسوب گردد. ترکیب مجمع سلامت از دستگاه های اداری موثر بر امر سلامت، تشکل های غیر دولتی، بخش عمومی، شخصیت های متخصص، خیرین امر سلامت و ... به عنوان شرکای سلامت شکل گرفته است. مجمع عمومی سلامت ضمن تاکید بر این موضوع به ابعاد دانشی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی این مشارکت نیز تاکید دارد.

دکتر شادنوش پیرامون اهمیت و نقش مجمع سلامت در زندگی و سلامت مردم بیان کرد: برگزاری مجمع سلامت در استان ها در ترویج گفتمان مسئولیت‌پذیری و اقدام گروه‌ها و سازمان‌های مختلف خارج از بخش سلامت برای ارتقای سلامت، تشویق سایر بخش‌ها برای توجه به سلامت مردم و فرهنگ‌سازی برای اقدام مسئولانه برای سلامت جامعه تاثیر به سزایی دارد.

وی افزود: بسترسازی برای اقدامات داوطلبانه در زمینه پاسخگویی در زمینه سلامت، جلب توجه بیشتر و اقدام در زمینه تعیین‌کننده‌های اجتماعی و محیطی سلامت، بسترسازی برای بسیج منابع و مشارکت جمعی برای سلامت و معرفی تجارب و اقدامات از دیگر نقوش مجمع سلامت می باشد.

دبیر مجمع سلامت استان سمنان بیان داشت: انتظارمی رود با برگزاری اثر بخش مجمع سلامت استان و بهره مندی از مشارکت ارزشمند ذی نفعان حقیقی و حقوقی و با یاری خداوند متعال به هدف راهبردی ارتقاء سلامت استان دست یابیم و بر خود لازم می دانم، مراتب سپاس و تشکر خالصانه را از زحمات بی‌دریغ و دلسوزانه همه مدیران، همکاران و دلسوزانی که در برگزاری مجمع سهیم بوده اند، ابراز نمایم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: