کد خبر: ۱۹۲۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۵ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - 2018April 16
با توجه به نوسانات قیمت ارز درخواست افزایش ۲۰ درصدی قیمت‌ها را به اداره کل تجهیزات پزشکی داده‌ایم
شفا آنلاین>سلامت> با توجه به نوسانات قیمت ارز درخواست افزایش ۲۰ درصدی قیمت‌ها را به اداره کل تجهیزات پزشکی داده‌ایم.

به گزارش شفا آنلاین، عباس مه، رئیس هیئت مدیره انجمن تجهیزات پزشکی(Medical Equipment) و عضو کمیته فنی وزارت بهداشت در مراسم اولین جلسه هم‌اندیشی انجمن صنفی تجهیزات و ملزومات پزشکی که در ساختمان مرکزی این انجمن برگزار شد، اظهار کرد: معوقات، قیمت ارز، نحوه پرداخت، سنجش و قیمت گذاری از مسائل مهمی است که انجمن با آن روبرو است.

مشکلات تولیدکنندگان ملزومات پزشکی و دندانپزشکی
وی ادامه داد: در بهمن و اسفند سال 96 اقدامات خوبی در راستای کاهش مشکلات تولیدکنندگان به وسیله انجمن صنفی تجهیزات و ملزومات پزشکی انجام شد اما به طور کلی معوقات شرکت‌های تولیدی، قوانین وضعی ضد تولیدکننده، شرکت‌های زیرپله‌ای و کالاهای قاچاق از جمله عمده مشکلات تولیدکنندگان ملزومات پزشکی و دندانپزشکی(Dental) محسوب می‌شود.

عضو کمیته فنی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه  طی4 دوره انجمن تجهیزات پزشکی با سقوط روبرو بود و این مسئله مصادف با ایجاد اتحادیه واردکنندگان و صادرکنندگان بود، افزود: خوشبختانه با تلاش فراوان اعضای هیئت مدیره انجمن در مسیر خوبی قرار گرفته و خوشبختانه در سال گذشته دوبار قیمت عمده فروشی و کالاهای مصرفی افزایش پیدا کرده است که هربار این امر با زحمات فراوانی انجام شده است.

وی با بیان اینکه اگر تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی از انجمن صنفی تولیدکنندگان و صادرکنندگان حمایت کنند، این سازمان بیش از گذشته تقویت می‌شود، عنوان کرد: متأسفانه در جلسات انجمن تجهیزات پزشکی و ملزومات پزشکی برخی از روسای کارگروه‌ها حضور ندارند و این مسئله می‌تواند ما را در مسیر پیشرفت دچار مشکلاتی کند و به نظرم باید همه ما باید وحدت رویه داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه قیمت‌های اعلام شده در وب‌سایت اداره کل تجهیزات پزشکی تاکید کرد: افزایش قیمت برخی از اقلام در خردادماه سال 96 انجام شده است و ما با توجه به نوسانات قیمت ارز درخواست افزایش 20 درصدی قیمت‌ها را به اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت داده‌ایم.

سلیقه‌ای برخورد کردن برخی از بیمارستان‌ها در پرداخت بدهی به شرکت‌های تجهیزات پزشکی

وی ادامه داد: برخی از بیمارستان‌ها بابت پرداخت بدهی خود به شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات پزشکی به صورت سلیقه‌ای برخورد می‌کنند و ما از اینکه نمی‌توانیم از اداره کل تجهیزات پزشکی وقت ملاقات بگیریم، ناراحت و غمگین هستیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: