کد خبر: ۱۹۲۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - 2018April 16
در بسیاری از مواقع تعرفه درمانی بیماران خارجی مشخص نیست و مراکز درمانی در این زمینه سلیقه‌ای عمل می‌کنند
شفا آنلاین>سلامت>عضو هیأت مدیره انجمن اقتصاد سلامت ایران گفت: در بسیاری از مواقع تعرفه درمانی بیماران خارجی مشخص نیست و مراکز درمانی در این زمینه سلیقه‌ای عمل می‌کنند.

به گزارش شفا آنلاین، کامران حاج‌نبی عضو هیأت مدیره انجمن اقتصاد سلامت ایران در خصوص لزوم توجه به موضوع توریسم درمانی(tourism therapy) در کشور توضیح داد: این موضوع یک بحث بسیار گسترده است که بخش‌هایی نظیر وزارت بهداشت، حمل‌ونقل، میراث فرهنگی و همچنین بانک‌ها را درگیر می‌کند.

وی افزود: به طور مثال زمانی که اقدام به جذب توریست برای درمان می‌کنیم اگر فرد مراجعه‌کننده دچار مشکلات ارزی شود از درمان در کشور ما منصرف خواهد شد.

این کارشناس اقتصاد سلامت ادامه داد: متأسفانه در حوزه جذب توریسم به دلیل اینکه بیمارستان‌های ما از زیرساخت مناسب برخوردار نیستند موفق عمل نکردیم، همچنین بسیاری از بیمارستان‌ها از فضا و تجهیزات کافی برای جذب بیمار از خارج از کشور بهره‌مند نیستند.

حاج‌نبی با اشاره به موضوع نیروی انسانی در بیمارستان‌ها توضیح داد: یکی دیگر از مشکلاتی که در حال حاضر مشاهده می‌کنیم کمبود نیروی انسانی برای ارائه خدمات به بیماران خارجی است به طوری که زمانی که فردی از خارج از کشور به بیمارستان‌های ما مراجعه می‌کند می‌بینیم که با مشکل برقراری ارتباط با پزشک مواجه می‌شود و این موضوع می‌تواند باعث منصرف شدن بیماران از درمان در کشور ما شود.

عضو هیأت مدیره انجمن اقتصاد سلامت(Health) ایران، گفت: متأسفانه ما برداشت درستی از موضوع توریسم نداریم و این تفکر وجود دارد که باید از بیماری که از خارج از کشور برای درمان به بیمارستان‌های ما مراجعه می‌کنند به هر طریق ممکن کسب درآمد کرد و به همین دلیل در بسیاری از مواقع تعرفه درمانی بیماران خارجی مشخص نیست و مراکز درمانی در این زمینه سلیقه‌ای عمل می‌کنند.

وی ادامه داد: شاید هزینه درمان به صورت کلی برای بیماران مراجعه‌کننده از خارج از کشور در ایران پایین‌تر از سایر کشورها باشد اما هزینه‌های جانبی می‌تواند سبد هزینه‌ای آنها را افزایش دهد.

حاج‌نبی تصریح کرد: ارائه خدمات جانبی بسیار مهم است و باید توجه داشته باشیم در کنار بیمارستان‌هایی که اقدام به جذب توریسم می‌کنند مراکز اقامتی وجود داشته باشد که متأسفانه این پیش‌بینی در این بیمارستان‌ها صورت نگرفته است.

عضو هیأت مدیره انجمن اقتصاد سلامت ایران در پایان گفت: مجموعه این مشکلات باعث شده که صنعت گردشگری سلامت در کشور ما به صورت مقطعی عمل کند و باید بیش از پیش به این موضوع توجه داشته باشیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: