کد خبر: ۱۹۲۱۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳:۴۵ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - 2018April 17
آسیب‌های مزمن در ورزشکاران معمولا شامل تحریک و آسیب به تاندوم‌ها است که بیشتر در آرنج به شکل بیماری آرنج تنیس‌بازان خود را نشان می‌دهد.

یک متخصص ارتوپد با اشاره به اینکه به انقباض شدید یک عضله اسپاسم گفته‌ می‌شود، عنوان کرد: موز، کیوی و آجیل‌ها از گرفتگی عضلات پیشگیری می‌کنند.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر ذبیح الله حسن زاده  درباره آسیب‌های ورزشی <Sports injuries>اظهار کرد: آسیب‌های مزمن در ورزشکاران معمولا شامل تحریک و آسیب به تاندوم‌ها است که بیشتر در آرنج به شکل بیماری آرنج تنیس‌بازان خود را نشان می‌دهد.


وی افزود: استفاده از یخ، بریس محافظ آرنج و پرهیز ۲ تا ۳ هفته‌ای از ورزش یا حتی نرمش کردن به کاهش آسیب کمک شایان توجهی می‌کند.

این متخصص ارتوپد با اشاره به اینکه به انقباض شدید و غیرارادی یک عضله اسپاسم گفته‌ می‌شود، عنوان کرد: عضلات پشت و جلوی ران جزو بیشترین نقاطی هستند که دچار اسپاسم عضله می‌شود با توجه به اینکه اسپاسم در نواحی دیگر بدن همچون بازو، شکم، کف دست و کف پا نیز ایجاد می‌شود.

حسن زاده خاطرنشان کرد: افرادی که دچار اسپاسم  و کرامپ ناگهانی می‌شوند علاوه بر مصرف کافی مایعات، مصرف روزانه مواد غذایی همچون موز، کیوی، آجیل‌ها از گرفتگی عضلات پیشگیری و به درمان آنها کمک می‌کند همچنین افرادی که مبتلا به اسپاسم ناگهانی می‌شوند، می‌توانند از کمپرس آب سرد استفاده کنند.

حسن زاده یادآور شد: ورزشکارانی که در زمین دچار آسیب‌های کوچک شده‌اند  بعد از ۷۲ ساعت و پس از تایید پزشک خود با رعایت کردن اصول مناسب گرم کردن، ماساژعضله و سرد کردن آن می‌توانند به میدان بازی برگردنند.طبنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: