کد خبر: ۱۹۱۹۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - 2018April 14
عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس، با تاکیدبراینکه اعتبارات لازم برای اجرای طرح استحقاق درمان با اجرای مفاد برنامه ششم و آزمون وسع مهیا می‌شود، تامین زیرساخت لازم برای تحقق آن را از وظایف دولت دانست.
شفاآنلاین>سلامت>عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس، با تاکیدبراینکه اعتبارات لازم برای اجرای طرح استحقاق درمان با اجرای مفاد برنامه ششم و آزمون وسع مهیا می‌شود، تامین زیرساخت لازم برای تحقق آن را از وظایف دولت دانست.

به گزارش شفاآنلاین،محمد حسین قربانی در مورد نحوه تامین اعتبارات لازم برای اجرای طرح استحقاق درمان در سراسر کشور گفت: اگر راه های صرفه جویی که در قانون بدان اشاره شده اعم از گایدلاین ها، حذف همپوشانی ها، برگزاری آزمون وسع، نظارت جامع، طریقه نسخه نویسی صورت بگیرد، قطعا مشکل کمبود اعتبارات این بیمه نیز برطرف خواهد شد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هم اکنون دفترچه بیمه هایی که در اختیار عموم قرار گرفته یک چک سفید امضاء شده است، چرا که هر پزشکی می تواند هر آنچه در نظر می گیرد در آن بنویسد و بیماران نیز با در دست داشتن آن می توانند به هر مرکز درمانی بارها برای انجام یا تکرار آزمایش، ام آر آی و ....مراجعه کنند.

وی افزود: بی‌تردید انجام این قبیل اقدامات خطرناک بوده، چرا که باعث هدر رفتن منابع می‌شود، بنابراین در این شرایط هر چقدر منابع در نظر گرفته شود باز هم نمی‌تواند پاسخگوی نیاز بیماران باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: برای تامین اعتبارات لازم به منظور حمایت از بیمه سلامت باید وزارت بهداشت را مجاب کنیم تا در جهت اجرای مفاد قانون برنامه ششم توسعه گام بردارد. 

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، در مورد اظهارنظر دکتر لاریجانی مبنی بر اینکه مکان برگزاری آزمون وسع در شهرهای پرجمعیت و کلانشهرها وجود ندارد، یادآورشد: رئیس مجلس با برگزاری این آزمون مخالف نیست، بلکه معتقد است که زیرساخت‌ها باید آماده باشد، بنابراین دولت باید برای تامین زیرساخت‌های لازم در جهت برگزاری آزمون وسع اقدام کند.
برچسب ها: کمیسیون ، بهداشت ، برنامه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: