کد خبر: ۱۹۱۵۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - 2018April 11
تمرکز کمیسیون بر روی اجرای کامل طرح تحول سلامت، سیستم ارجاع، پزشک خانواده، گایدلاین ها و بسته خدمات درمانی است
شفا آنلاین>سلامت>سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس گفت: تمرکز کمیسیون بر روی اجرای کامل طرح تحول سلامت، سیستم ارجاع، پزشک خانواده، گایدلاین ها و بسته خدمات درمانی است.

به گزارش شفا آنلاین، احمد همتی در تشریح دستور کار امروز (سه شنبه، 21 فروردین ماه ) کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه تمرکز این کمیسیون بر روی اجرای کامل طرح تحول سلامت، سیستم ارجاع، پزشک خانواده(family doctor)، گایدلاین ها و بسته خدمات درمانی است، گفت: در گام اول بر روی پرونده های الکترونیک و سلامت تمرکز شده تا  بتوان مشکلاتی که سد راه اجرا وجود دارد را برطرف کرد.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در گام مهم بعدی مقرر شده دفترچه های بیمه ای حذف شده و به صورت الکترونیک اجرایی شوند؛ بر اساس اظهارات قائم مقام وزارت بهداشت دفترچه های سلامت در 128 بیمارستان حذف شده و در 6 ماهه اول سال جاری این مهم به طور کامل در کشور اجرایی خواهد شد که گامی موثر برای کامل شدن پرونده الکترونیک(Electronic record) و سیستم ارجاع و پزشک خانواده است.

وی افزود: انتظار می رود با اجرای این مصوبات بتوان سیستم سلامت را روان تر کرد، هزینه ها را کاهش داد، همپوشانی بیمه ای را رفع و  همچنین تجویز داروها و پاراکلینیک ها به صورت حساب شده تر و قانونمندتر انجام شود تا سال جاری مردم بتوانند بخشی از این مهم را لمس کرده و به صورت بهینه مشاهده کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: به دلیل برخی پیگیری ها در حوزه لوازم و ملزومات پزشکی این موضوع را در نشست امروز مطرح کردیم؛ نظر قائم وزارت بهداشت این بود که ما با ارز مبادله ای این تجهیزات را محاسبه می کنیم و آنهایی که این لوازم را با ارز آزاد وارد می کنند با ارز آزاد محاسبه می کنند از این رو واردات با ارز آزاد، به صورت آزاد و مبادله ای مبادله ای محاسبه می شود.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مقرر شد مسئولان در بخش لوازم پزشکی این موضوع را به صورت مکتوب از مسئولان درخواست کنند و از سویی ما نیز جواب مکتوب را اگر مورد اختلاف بود از طریق مراجع قانونی پیگیری کنیم.

سخنگوی کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی، از حضور قائم مقام، معاون درمان، معاون پارلمانی و مسئولان آی تی وزارت بهداشت(Ministry of Health)، درمان و آموزش پزشکی، رییس سازمان بیمه ایران و کارشناسان مرکز پژوهش های مجلس در نشست امروز این کمیسیون خبر داد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: