کد خبر: ۱۹۱۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - 2018April 10
بررسی‌های نشان می دهد تعداد کودکان زیر پنج سال مبتلا به اضافه وزن در فاصله سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۶ در این منطقه ۳۸ درصد رشد کرده و این مشکل رو به افزایش است
شفا آنلاین>سلامت>نرخ چاقی میان کودکان در منطقه آسیا- پاسفیک با سرعت بالایی رو به افزایش است.

به گزارش شفا آنلاین، کارشناسان با اشاره به افزایش سریع نرخ چاقی میان کودکان منطقه آسیا – پاسفیک تاکید کردند: لازم است برای مقابله با این مشکل افراد به در پیش گرفتن سبک زندگی سالم‌تری تشویق شوند و فشار بر سیستم‌های خدمات درمانی نوپا کاهش پیدا کند.

بررسی‌های نشان می دهد تعداد کودکان زیر پنج سال مبتلا به اضافه وزن(Overweight) در فاصله سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۶ در این منطقه ۳۸ درصد رشد کرده و این مشکل رو به افزایش است. همچنین نرخ رشد چاقی در منطقه آسیا- پاسفیک نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر بالاتر است.

در حالی که آمریکا در آمارهای مربوط به نرخ چاقی همچنان پیشرو است از سوی دیگر نیز تعداد کودکان مبتلا به اضافه وزن در آسیا – پاسفیک به سرعت رو به افزایش است و بسیاری از کشورهای این منطقه در میان کشورهایی از جهان قرار دارند که سلامت آنان با تهدید روبرو است.

نرخ چاقی میان افراد بزرگسال در آمریکا ، مکزیک، نیوزلند و مجارستان در بالاترین رتبه است. همچنین ژاپن و کره جنوبی در پایین‌ترین رتبه قراردارند.

به گزارش ژاپن تودی، کشورهای مالزی، اندونزی، سنگاپور و تایلند در میان چاق‌ترین کشورها در جنوب شرق آسیا هستند در حالیکه ساموا، تونگا و نائورو از چاق‌ترین کشورهای منطقه پاسفیک محسوب می‌شوند. همچنین بسیاری از این کشورها با چالش سوء تغذیه در بین مردم خود درگیر هستند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: