کد خبر: ۱۹۱۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - 2018April 10
یکی از عوامل بروز چاقی در افراد عادت بد غذا خوردن در وعده ‌های مختلف روزانه است که اگر این کار اشتباه ترک نشود، منجر به بروز چاقی و اضافه وزن در افراد می‌شود
شفاآنلاین>سلامت> یک متخصص تغذیه در خصوص اصول درست عذا خوردن برای کاهش وزن توضیحاتی داد.

به گزارش شفاآنلاین، تیرنگ نیستانی متخصص تغذیه اظهار کرد: یکی از عوامل بروز چاقی در افراد عادت بد غذا خوردن در وعده ‌های مختلف روزانه است که اگر این کار اشتباه ترک نشود، منجر به بروز چاقی و اضافه وزن در افراد می‌شود.

وی ادامه داد: اگر افراد میزان حجم، بزرگی و ساعت مصرف غذا را کنترل و براساس اصول و قاعده خاصی اقدام به مصرف(Consumption) مواد غذایی کنند با وجود دریافت کالری به وسیله بدن، لاغر می‌شوند.

این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه باید تعادلی بین دریافت کالری و سوخت و ساز بدن ایجاد شود تا فرد هنگام غذا خوردن لاغر بماند، افزود: زمان صرف غذا و میزان حجم آن به نحوی در ایجاد تعادل کالری دریافتی بدن موثر است که با وجود مصرف موادغذایی افراد دچار اضافه وزن نمی‌شوند.

نیستانی تأکید کرد: اصلاح عادت‌های غذایی کمک بزرگی به کنترل وزن می‌کند و ضرورتا فقط حجم غذا سبب چاقی نیست.

وی عنوان کرد: ترکیب غذا، اندازه و نوع آن در لاغر بودن افراد موثر است که در این میان میزان متابولیسم و سوخت و ساز بدن در این خصوص نقش به سزایی دارد.

وی گفت: براساس مطالعات(Studies) انجام شده موادی مانند چای سب، کافئین و قهوه و فلفل قرمز که میزان سوخت و ساز بدن را بالا می‌برد، باعث لاغری افراد می‌شود اما این شرایط در صورت همیشگی بودن، صدق نمی‌کند.

این متخصص تغذیه یادآور شد: مسئله مهم در لاغر ماندن در هنگام مصرف موادغذایی افزایش میزان متابولیسم و سوخت و ساز بدن است تا با منفی کردن تعادل کالری باعث لاغری و سوختن چربی‌های بدن شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: