کد خبر: ۱۹۱۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - 2018April 09
محققان دریافتند در صورتیکه تعداد دفعات ابتلا به این عفونت ها همراه با بستری شدن در بیمارستان، برای مدت طولانی تری ادامه یابد، ممکن است منجر به مرگ شود
شفاآنلاین>سلامت> محققان هشدار می دهند افراد مبتلا به عفونت دستگاه تنفس یا مجاری ادرار در مقایسه با افراد چاق حدود دو برابر بیشتر در معرض خطر حمله قلبی و سکته قرار دارند.

به گزارش شفاآنلاین، محققان دریافتند در صورتیکه تعداد دفعات ابتلا به این عفونت ها همراه با بستری شدن در بیمارستان، برای مدت طولانی تری ادامه یابد، ممکن است منجر به مرگ شود.

به گفته محققان، بیماران(patients) مبتلا به هر یک از این عفونت های شایع در صورت ابتلا به بیماری قلبی سه برابر بیشتر در معرض مرگ هستند و در صورت سکته، احتمال مرگ شان دو برابر بیشتر است.

«راهول پاتلوری»، عضو تیک تحقیق از دانشگاه آستون بریتانیا، در این باره می گوید: «این اعداد و ارقام بیانگر این است که افرادی که به دلیل عفونت مجاری ادرار یا دستگاه تنفسی در بیمارستان بستری می شوند ۴۰ درصد بیشتر در معرض حمله قلی متعاقب آن هستند و ۲.۵ برابر بیشتر دچار سکته می شوند و همچنین نجات شان از مرگ در این شرایط به شدت کمتر است.»

به گفته محققان، تاثیر عفونت های شایع در بین افراد مبتلا به دیابت، فشارخون بالا و کلسترول به اندازه مشابه بالاست.

این مطالعه بر روی بالغ بر ۳۴,۰۲۷ بیماری که به خاطر عفونت مجاری ادراری یا دستگاه تنفسی در بیمارستان پذیرش شده بودند انجام شد. این گروه از افراد با گروه کنترل بدون عفونت(Infection) مقایسه شدند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: