کد خبر: ۱۹۱۲۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۰ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - 2018April 08
حمید سالاری در خصوص خشونت علیه پرستاران گفت: در واقع کار پرستاری به علت ماهیت آن که در خط اول درمان قرار دارد و مراجعین به ایشان در شرایط ناپایدار روحی هستند دچار درگیری و مورد خشونت واقع می شوند.

شفاآنلاین>سلامت>عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور، از پرستاری به عنوان پرمخاطره ترین حرفه در نظام سلامت نام برد و گفت: متولیان نظام سلامت می بایست از پرستاران در مقابل خشونت ها محافظت کنند.

به گزارش شفاآنلاین،حمید سالاری در خصوص خشونت علیه پرستاران گفت: در واقع کار پرستاری به علت ماهیت آن که در خط اول درمان قرار دارد و مراجعین به ایشان در شرایط ناپایدار روحی هستند دچار درگیری و مورد خشونت واقع می شوند.

وی با بیان این که می توان از طریق فرهنگ سازی در جامعه این خشونت ها را کاهش داد اظهار داشت: از طریق آموزش و حضور تیم هایی جهت کاهش استرس مراجعین می‌توان از این خشونت‌ها و درگیری‌ها کاست.

عضو شورای عالی نظام پرستاری با اشاره به این که حضور تیم های حفاظتی در بیمارستان ها و مراکز درمانی می تواند این درگیری ها را کاهش دهد، افزود: با توجه به  رعایت حال مردم، پذیرش شرایط کاری پرستاران از سوی مراجعه کنندگان می توان تا حدودی از بروز نزاع جلوگیری کرد.

وی با اشاره به عدم اطلاع رسانی این نزاع ها از سوی پرستاران، خاطر نشان کرد: عدم حمایت جدی از سوی مسئولین سبب می شود که کادر درمان از بروز این گونه خشونت ها سرباز زده و به نوعی آن را مسکوت باقی نگاه دارند.

برچسب ها: سلامت ، پرستاری ، خشونت ، درمان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: