کد خبر: ۱۹۱۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۰ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - 2018April 07
بدن برای صحیح کار کردن به مواد مغذی احتیاج دارد و رژیم غذایی(diet) سالم در بردارنده مواد مغذی است
شفا آنلاین>سلامت>کارشناس تغذیه و رژیم درمانی بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند گفت: برای داشتن برنامه غذایی سالم باید موادی را مصرف کرد که برای بدن لازم و ضروری است و از مصرف مواد غذایی که سلامت جسم را به خطر می‌اندازد خودداری کرد .

به گزارش شفا آنلاین، زهره امیرپور اظهار کرد: بدن برای صحیح کار کردن به مواد مغذی احتیاج دارد و رژیم غذایی(diet) سالم در بردارنده مواد مغذی است.

وی افزود: افراد باید موادی مانند شامل؛ آجیل، سبزیجات تازه ، حبوبات ، میوه‌های تازه ، غلات و پروتئین بدون چربی را مصرف کنند.

کارشناس تغذیه و رژیم درمانی بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند با بیان این‌که این مواد خوراکی حاوی مواد مغذی است که برای بدن ضروری است، تصریح کرد: تغذیه ناسالم اثرات منفی بر افراد می‌گذارد و بیماری‌هایی مانند دیابت(Diabetes)، فشارخون، چاقی، سرطان و بیماری‌ های قلبی را در پی دارد .

امیرپور با بیان این‌که در تهیه مواد غذایی باید توجه لازم را داشت، اظهار کرد: روغنی که در غذاها استفاده می‌شود بهتر است قند و چربی کمی داشته باشد و کمتر از روغن‌های جامد استفاده شود .

وی با بیان این‌که کلسیم برای رشد استخوان‌ها و سلامت بدن بسیار ضروری است، افزود: همچنین ویتامین D  برای سلامت بدن نیاز است، از این رو مصرف   مواد لبنی کم چرب و یا فاقد چربی برای مصرف توصیه می‌شود چرا که   سرشار از   کلسیم و ویتامین D   است و مواد حیاتی و مغذی را به بدن می‌رساند .

کارشناس تغذیه و رژیم درمانی(diet therapy) بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند گفت: چون کلم پیچ ٬ کولارد سبز ٬ لوبیا سبز ٬ اسفناج ٬ برگ چغندر و کلم برکلی جزو سبزیجات برگ تیره هستند که به دلیل مغذی بودن مصرف آن در هر وعده ی غذایی بسیار مفید است .

امیرپور با بیان این‌که پروتئین ماده‌ای ضروری برای رشد عضلات و مغز به شمار می‌آید، خاطرنشان کرد: لوبیا و گوشت سرشار از پروتئین هستند.

وی ادامه داد: توصیه می‌شود که گوشت‌های   کم چرب مانند ماهی، گزینه‌های خوبی برای دریافت پروتئین هستند.

کارشناس تغذیه و رژیم درمانی بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند اظهار کرد: آرد سفید دارای غلات بوده و یکی از پر مصرف ترین غلات است.

امیرپور افزود: بهترین آرد، آرد دارای سبوس است، بنابراین بهتر است از آرد سفید استفاده چندانی نشود، چون ارزش غذایی برای بدن ندارد.

وی یادآور شد: بهتر است قدر سلامتی خود را که نعمت بزرگی است بدانیم و با رعایت اصول صحیح بهداشتی، زندگی سالمی را داشته باشیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: