کد خبر: ۱۹۱۰۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - 2018April 07
کنترل هزینه ها یکی از وظایف مهم وزارت بهداشت در سال جاری است، به طورحتم در هزینه کرد منابع در اختیار باید مدیریت مستمر و دقیقی صورت گیرد تا بتوان سرانجام مطلوبی را در طول انتهای مسیر طرح تحول سلامت شاهد بود
شفاآنلاین>سلامت> عضو هیات رئیسه مجلس، گفت: کنترل هزینه ها یکی از وظایف مهم وزارت بهداشت در سال جاری است.

به گزارش شفاآنلاین، اکبر رنجبرزاده، با اشاره به اظهارات وزیر بهداشت مبنی بر اینکه در راستای کنترل هزینه ها باید در لیست داروها و تجهیزات پزشکی تحت پوشش بیمه بازنگری صورت گیرد، افزود: کنترل هزینه ها یکی از وظایف مهم وزارت بهداشت در سال جاری است، به طورحتم در هزینه کرد منابع در اختیار باید مدیریت مستمر و دقیقی صورت گیرد تا بتوان سرانجام مطلوبی را در طول انتهای مسیر طرح تحول سلامت شاهد بود.

وی با بیان اینکه چاره ای جز کنترل هزینه ها وجود ندارد، ادامه داد: آنچه که در توان دولت و مجلس بود، همین میزان اعتباری است که در اختیار وزارت بهداشت و سازمان بیمه(Insurance) سلامت قرار گرفته است و با همین موجودی باید رضایت گیرندگان خدمات سلامت را کسب کرد، ضمن اینکه باید بتوان از ایجاد معوقات همانند سال های ۹۵ و ۹۶ جلوگیری کرد.

رنجبرزاده با تاکید براینکه  وزارت بهداشت به دنبال کنترل هزینه ها، کاهش و حذف هزینه های اضافی در سال ۹۷ است، تصریح کرد: در مسیرکنترل هزینه ها باید مدیریت دقیقی بر مصرف دارو و تجهیزات پزشکی صورت گیرد، به عنوان مثال در بحث تجهیزات پزشکی باید از مصرف کالاهای خارجی غیرضروری جلوگیری کرد، ضمن اینکه باید بر مصرف نیازهای آزمایشگاهی و تجهیزات پزشکی از تولیدات داخلی تاکید شود.

وی با اشاره به اینکه باید از توزیع داروها و تجهیزات پزشکی تولید خارجی با چندین برابر قیمت در وزارت بهداشت و بیمارستان های دولتی جلوگیری کرد، گفت: این مسئله نیز نوعی مدیریت هزینه است، با مدیریت هزینه ها می توان مصارف را کاهش و کنترل دقیقی بر نوع خدمات و میزان آن انجام داد. در حال حاضر برای تجویز برخی داروها ضرورتی وجود ندارد، بنابراین برای هرگونه تجویزی تا مصرف دارو، وزارت بهداشت باید نظارت کند.

عضو هیات رئیسه مجلس، با بیان اینکه مجلس از آمادگی لازم برای ارائه پیشنهاد و راهکار با هدف کنترل و کاهش هزینه ها در حوزه بهداشت و درمان است، افزود: می توان در برخی شرایط با داروهای تولید داخل و مورد تایید صاحبنظران حوزه دارویی از مصرف داروهای گران قیمت خارجی جلوگیری کرد. همچنین بر مسیر تولید تا مصرف (Consumption)دارو نیز باید نظارت شود، چون ممکن است در این مسیر نیز تخلفاتی صورت گیرد؛ بنابراین راه برجستگی وزارت بهداشت در سال جاری کنترل هزینه ها است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: