کد خبر: ۱۹۰۹۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - 2018April 06
سنگ کلیه به دلایل مختلفی همچون سابقه ی خانوادگی و یا عادات نادرست تغذیه ای به وجود می آید که با توجه به نوع نگ و شرایط بیمار درمان می شود.
شفا آنلاین>سلامت>سنگ کلیه از بیماری های ایست که با درد فراوانی همراه است.برای اینکه خودتان را از سنگ کلیه نجات بدهید این مطلب را بخوانید.


به گزارش شفا آنلاین:سنگ کلیه <kidney stone>به دلایل مختلفی همچون سابقه ی خانوادگی و یا عادات نادرست تغذیه ای به وجود می آید که با توجه به نوع نگ و شرایط بیمار درمان می شود.

سنگ های کلیوی رسوبات سختی هستند که در درون کلیه های شما و از نمک های اسیدی و املاح ساخته می شوند. علل ایجاد سنگ های کلیوی متعددند. در مرسوم ترین حالت، ادرار غلیظ شده امکان کریستالی شدن و چسبیدن مواد معدنی به یکدیگر را فراهم می سازد. حرکت و عبور سنگ کلیه غالباً با درد همراه است. به طور معمول درد از ناحیه پهلو و یا کمر دقیقاً در زیر دنده ها شروع می شود و به سمت تحتانی شکم و یا لگن حرکت می کند. زمانیکه سنگ وارد مجاری ادراری می شود شدت درد تغییر می یابد.

 معمولاً سنگ های کلیوی منجر به آسیب جبران ناپذیر نمی شوند. صرف نظر از داروهای مسکن و نوشیدن مقادیر زیادی مایعات، درمان های دیگر غیر ضروری اند ولیکن به هرجهت درمان می تواند درپیشگیری از سنگ های مکرر در افراد مستعد کمک کننده باشد.
نشانه های سنگ کلیه

 سنگ کلیه زمانی منجر به ظهور علائم می شود که وارد میزنای شود. میزنای لوله ارتباط دهنده کلیه و مثانه است. در این زمان علائم و نشانه های زیر ظهور می کنند:

 - درد شدید در ناحیه پهلو و کمر ،درست در پایین دنده ها

- درد منتشرشونده به سمت تحتانی شکم و لگن

- درد در هنگام دفع ادرار
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: