کد خبر: ۱۹۰۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۹ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - 2018April 06
از روز چهارشنبه گذشته تا صبح امروز حدود 450 نفر به بیمارستان امام حسین شهرستان سپیدان مراجعه کرده که علائمی همچون سردرد، سرگیجه و تهوع داشته‌اند.

شفا آنلاین>سلامت>در شیراز در مورد آخرین وضعیت مسمومیت( Poisoning)برخی از اهالی این شهرستان اظهار داشت: از روز چهارشنبه گذشته تا صبح امروز حدود 450 نفر به بیمارستان امام حسین شهرستان سپیدان مراجعه کرده که علائمی همچون سردرد، سرگیجه و تهوع داشته‌اند.

به گزارش شفا آنلاین:وی افزود: با بالا رفتن آمار مبتلایان و مراجعه‌کنندگان به بیمارستان امام حسین (ع)، فرمانداری شهرستان با تشکیل کمیته بحران وارد عمل شده و با کمک دانشگاه علوم پزشکی شیراز که 3 گروه آموزش و تحقیقات، بهداشت محیط و بیماری‌های واگیر این دانشگاه در حال حاضر در سپیدان مستقر هستند، وضعیت بیماران را بررسی کردند.

فرماندار سپیدان با بیان اینکه برای اطمینان بیشتر آب شهرستان را برای آزمایش به شیراز فرستادیم که حداقل 72 ساعت وقت برای جواب آزمایش آن لازم است، ادامه داد: با نمونه‌گیری ادرار، خون و مدفوع مراجعه‌کنندگان به بیمارستان و آزمایش آن توسط پرسنل دانشگاه علوم پزشکی شیراز، روز شنبه نتیجه قطعی علت این مسمومیت‌ها اعلام خواهد شد.

زارع خفری همچنین گفت: بیشتر مراجعه‌کنندگان به‌ صورت سرپایی درمان شده‌اند و تنها حدود 100 نفر بوده‌اند که مسمومیت مشخص گوارشی داشته‌اند، اما کسی بستری نشده است.

این مسؤول افزود: در حال حاضر همه‌چیز تحت کنترل بیمارستان امام حسین(ع) سپیدان است و ما نیز منتظریم تا دانشگاه علوم پزشکی شیراز نتیجه قطعی آزمایش‌ها را اعلام کند تا علت اصلی این واقعه را پیدا کنیم.

وی اضافه کرد: در صورتی‌ که دستگاه یا فرد خاصی مسبب این ماجرا بوده باشد، برخورد قاطعی با آنان انجام خواهد شد تا دیگر شاهد چنین وضعیتی نباشیم.

یادآور می‌شود که از روز چهارشنبه گذشته تا به امروز حدود 450 نفر از اهالی سپیدان به بیمارستان امام حسین(ع) این شهرستان مراجعه کرده‌اند که دارای علائم مشابهی چون سردرد، سرگیجه و تهوع بوده‌اند که طبق گفته فرماندار سپیدان، تنها 100 نفر از آنان مسمومیت حاد و گوارشی داشته که تحت مراقبت هستند و بقیه به‌ صورت سرپایی درمان شده‌اند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: