کد خبر: ۱۹۰۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - 2018April 05
زنی ۳۸ ساله به نام چامارین ساحادو از ۱۵ سال پیش تا کنون دچار رشد هزاران تومور برروی کل بدن خود شده است و پزشکان قادر به درمان بیماری او نیستند
شفاآنلاین>سلامت> نوعی بیماری ژنتیکی نادر سبب شده است در همه بدن یک زن تومور‌هایی دردناک با سرعت زیاد رشد کند.

به گزارش شفاآنلاین، زنی ۳۸ ساله به نام چامارین ساحادو  از ۱۵ سال پیش تا کنون دچار رشد هزاران تومور برروی کل بدن خود شده است و پزشکان قادر به درمان بیماری او نیستند.

این زن از بدو تولد دارای تومور‌هایی دربدن خود بوده، اما پس از به دنیا آوردن فرزند دوم خود به طور ناگهانی بیماری(Sickness) دراو پیشرفت کرده است و اکنون تمامی بدن او از تومور‌های دردناک که به آسانی عفونی می‌شوند پُر شده است.

محل زندگی این زن کشور ترینیداد است و پزشکان بیماری او را نوروفیبروماتوز شناسایی کرده اند که متاسفانه درمان قطعی ندارد، اما با انجام جراحی می‌توان تومور‌ها را خارج و از رشد آن‌ها جلوگیری کرد.

این بیماری نوعی اختلال (Disorder)ژنتیکی است که بررشد بافت عصبی اثر می‌گذارد و بیشتربه شکل ارثی از والدین به کودک منتقل می‌شود و در اثر برخی دگرگونی‌های هورمونی می‌تواند تشدید پیدا کند.

علامت‌های اولیه این بیماری شامل لکه‌های قهوه‌ای و توده‌هایی قهوه‌ای رنگ دربدن و مناطقی غیر معمول است، افراد مبتلا به این اختلال امکان دارد دچار مشکل‌های خفیف یادگیری باشند، اما در بیشتر موارد افراد مبتلا به (NF۱) زندگی معمول و عادی دارند و حتی فرزندانی سالم به دنیا می‌آورند هرچند که امکان انتقال ژن بیماری وجود دارد.

اکنون این زن در آستانه نابینایی به دلیل رشد تومور در اطراف چشم هایش قراردارد و پزشکان کشور ترینیداد اعلام کرده اند درکشورشان امکان درمان او وجود ندارد.

به دلیل ظاهر غیر عادی و نیز درد ناشی از تومور‌ها، ساحادو قادر به رفتن به سرکار و کسب درآمد نیست و برای ادامه درمان بیماری خود با مشکل مواجه شده است.

بسیاری از افرادی که این بیماری را نمی‌شناسند از برخورد و مواجه با او می‌ترسند وساحادو مجبور به گوشه گیری وانزوا از زندگی اجتماعی شده است.

ساحادو با وجود ابتلا به این بیماری روحیه‌ای شاد دارد و به تربیت دو فرزند خود می‌پردازد هرچند که به دلیل رشد تومور‌ها قادربه راه رفتن نیست و به وسیله تلفن با معلمان مدرسه فرزندان خود صحبت می‌کند.

او امیدوار است با اعلام شرح زندگی خود در رسانه‌های جهانی افراد خیر به او کمک کنند تا بتواند روند درمانی خود را طی و از نابینا شدن درامان بماند.




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: