کد خبر: ۱۹۰۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۰ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - 2018April 03
رهبر م‍ژدهی آذر عضو انجمن داروسازان کشور عنوان کرد: در سالی که گذشت خدمات‌رسانی از سوی داروسازان به بیماران کشور علی‌رغم محرومیت‌ها شکل خوبی داشته است و در این مورد نمره بیست به داروسازان می‌دهیم.
شفاآنلاین>سلامت>عضو انجمن داروسازان با اشاره به بدعهدی ها درباره پرداخت مطالبات به داروخانه ها گفت: امیدواریم دود این بدقولی به چشم مردم نرود.

به گزارش شفاآنلاین،رهبر م‍ژدهی آذر عضو انجمن داروسازان کشور عنوان کرد: در سالی که گذشت خدمات‌رسانی از سوی داروسازان به بیماران کشور علی‌رغم محرومیت‌ها شکل خوبی داشته است و در این مورد نمره  بیست به داروسازان می‌دهیم.

وی اظهار کرد: در سالی که گذشت با بررسی گزارش‌ها به این نتیجه  رسیدیم که تخلفات داروسازان نسبت به سایراعضای جامعه پزشکی حداقل بوده است و با وجود مشکلات بیمه‌ای داروسازان ، داروخانه‌ها در خدمات‌رسانی به مردم کوتاهی نداشته اند.

عضو انجمن داروسازان گفت: دارو از 60 سال پیش به شکل داروهای ترکیبی بود که به تدریج  به صنعتی و شیمیایی تبدیل شد و از آنجا که عرصه دارو سود کمی دارد داروسازان برای جبران سود کم ساعت‌های زیادی  را در داروخانه ها به خدمت می پردازند  و از سویی با  خدمات‌رسانی بالای داروخانه و نقش آن در درمان بیماری‌ها می بینیم که متاسفانه  بیمه‌ها به سرنوشت دارویی کشور حاکم هستند.
بیمه گران در پرداخت به داروخانه کوتاهی می‌کنند

وی  تصریح کرد: 40 میلیون نفر از افراد جامعه به منظور بهره مندی از خدمات بیمه‌ای عضو سازمان هستند و به نوعی نقدینگی خود را به سازمان‌های بیمه‌گر سپرده‌اند اما متاسفانه بیمه گران  در پرداخت مطالبات به داروخانه‌ها کوتاهی کردند که امیدواریم در سال جدید این معضل بزرگ برطرف شود و دود بدقولی بیمه‌گران به چشم مردم نرود.

مژدهی آذر گفت: داروسازان در سالی که گذشت با گرفتن وام و بهره های بالا داروخانه‌ها را سرپا نگه داشتند تا ارائه خدمات آسیبی نبیند که امید است متولیان سلامت در سال جدید نگاه داروسازان و ارائه خدمات این گروه را نادیده نگیرند.
موج سیل آسای فارغ التحصیلان داروسازی ویرانگر است

مژدهی آذر در ادامه گفت: موج سیل آسای فارغ‌التحصیلان وافتتاح دانشکده‌های داروسازی بدون  نظرات کارشناسی و بدون در نظر گرفتن نیاز کشور، نرخ فارغ‌التحصیلان بیکار را افزایش می‌دهد که در برخی مواقع در میان این صنف نان‌بری باب می‌شود و از سویی دیگر کوچ نخبگان داروسازی برای نظام سلامت و آینده کشور خوب نیست و امیدواریم متولیان سلامت این معضل را در نظر بگیرند.

وی در پایان سواد سلامت مردم در بحث استفاده از دارو را مطلوب ارزیابی کرد و عنوان کرد: امیدواریم در سال جدید متولیان سلامت، بیمه‌گران و متولیان سازمان غذا و دارو نگاه خاصی به عرصه داروی کشور  که رکن اصلی در  درمان است، مدنظر قرار دهند تا شاهد خدمات رسانی بهتر به بیماران باشیم.
برچسب ها: بیمه ، سلامت ، داروخانه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: