کد خبر: ۱۹۰۴۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - 2018April 01
فرهنگ مهمان پذیری و مهمان دوستی، رقابت پذیری از نظر مالی درحوزه خدماتی پروازی، هتلینگ و مواد غذایی نیز نقش موثری در حوزه توریسم سلامت دارد، ضمن اینکه تسهیل در ارایه ویزا و مسائل مربوط به ورود توریسم نیز باید مورد توجه قرارگیرد
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت:‌ برخی دلالان و واسطه ها از گردشگران سلامت سوء استفاده مالی می کنند.



به گزارش شفا آنلاین، محمد جواد جمالی نوبندگانی نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی در خصوص شرایط توریسم سلامت(health tourism) در کشور، گفت: در توریسم سلامت چندین مولفه از اهمیت به سزایی برخوردار است، به عنوان مثال کادر بهداشت و درمان مسلط، ماهر و حاذق باید مورد توجه قرار گیرد؛ همچنین تجهیزات پزشکی مناسب و به بروز، از سوی دیگر جاذبه‌های گردشگری کشور مقصد نیز دارای اهمیت فوق‌العاده‌ای است.

جمالی با اشاره به اینکه موقعیت جغرافیای کشور مقصد نیز دارای اهمیت است، افزود: فرهنگ مهمان پذیری و مهمان دوستی، رقابت پذیری از نظر مالی درحوزه خدماتی پروازی، هتلینگ و مواد غذایی نیز نقش موثری در حوزه توریسم سلامت دارد، ضمن اینکه تسهیل در ارایه ویزا و مسائل مربوط به ورود توریسم نیز باید مورد توجه قرارگیرد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در زمینه کیفیت نیروی انسانی و تجهیزات پزشکی مشکلاتی وجود ندارد، درحال حاضر ایران قطب پزشکی در منطقه بوده و بسیاری از اقدامات بهداشتی و درمانی در هیچ نقطه دیگری انجام نمی‌شود؛ ایران به لحاظ جغرافیایی در نقطه مناسبی قرار داشته و درحوزه جاذبه‌های توریسم نیز شرایط مناسبی دارد.

جمالی با بیان اینکه چندین مشکل در بخش توریسم سلامت وجود دارد، گفت: متاسفانه در تبلیغ ظرفیت‌ها و توانایی‌ها عملکردها ضعیف است، همچنین متولی مشخصی برای توریسم سلامت وجود ندارد؛ یعنی مشخص نیست که وزارت بهداشت و درمان یا میراث فرهنگی مسئول این حوزه است، ضمن اینکه از نظرقیمت نیز ثباتی وجود ندارد.

این نماینده مردم درمجلس دهم، با تاکید براینکه برای توریسم باید فرش قرمز پهن شود، افزود: البته باید به رعایت برخی نکات نیز دراین خصوص توجه کرد، بنابراین دراین شرایط آشفته تعدادی دلال که از بازنشستگان علوم پزشکی(Medical science) هستند درحوزه توریسم سلامت فعالیت کردند؛ متاسفانه یکی از مهم ترین مشکلات فعلی در این حوزه عدم آشنایی مسئولان به زبان انگلیسی است، قطعا باید برای درمان یک توریسم سلامت از قبل برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داد.

جمالی نوبندگانی با اشاره به اینکه اقدام موثری برای حل مشکلات در این زمینه انجام نمی‌شود، تصریح کرد: رانندگان تاکسی به عنوان فعالان در حوزه حمل و نقل توریسم سلامت باید به این نکته توجه کرده که درصورت اخذ هزینه‌های پایین، برخورد مناسب و فراگیری آموزش زبان دراین حوزه نقش موثری در پیشرفت حوزه توریسم سلامت دارند؛ اما در همه زمینه‌ها در بخش آموزش ضعف‌هایی وجود دارد.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی، با تاکید براینکه رییس جمهور کمیته‌ای مرکب از وزارت بهداشت، سازمان میراث فرهنگی و سازمان‌های مسئول دیگر در بخش توریسم سلامت تشکیل دهد گفت: قطعا باید یک مسئول واحد برای حوزه توریسم سلامت در نظر گرفته شده و این مسئول باید گزارشی از اقدامات سالانه در جهت مقایسه شرایط با سالیان گذشته ارایه دهد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: