کد خبر: ۱۹۰۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۵ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۷ - 2018March 31
شرح_حال_بیمار، کم‌اهمیت‌ترین و ناچیزترین بخش اطلاعاتی است که مورد استفاده قرار می‌گیرد، این را خود پزشکان می‌گویند، اصولا نه‌تنها تجربه نادیده گرفته می‌شود که حتی سانسور هم می‌شود.

شفا آنلاین>اجتماعی>پزشک_ایرانی فراموش کرده که باید جربه‌ای با بیمار داشته باشد. در گذشته هر محله یک پزشک داشت؛ آن پزشک گذشته و حال و هر چه بر فرد رفته بود را می‌دانست، پزشک مهم‌ترین رابطه‌اش با بیمار را از دست داده و همه را به ماشین و تکنولوژی سپرده است. 

شرح_حال_بیمار، کم‌اهمیت‌ترین و ناچیزترین بخش اطلاعاتی است که مورد استفاده قرار می‌گیرد، این را خود پزشکان می‌گویند، اصولا نه‌تنها تجربه نادیده گرفته می‌شود که حتی سانسور هم می‌شود. گاهی در مواردی مانند زایمان سزارین، مداخله پزشکی بگونه‌ای است که ما فکر می‌کنیم این یک موهبت است درحالی‌که سانسور ‌کردن یک تجربه است، تجربه‌ای که مادر با زایمان_طبیعی می‌تواند به دست آورد. 

ما در نظام_سلامت<System_slamt> و مراقبت‌های پزشکی، نه‌تنها جایی برای تجربه، بلکه حتی جایی برای فرهنگ هم نداریم. اگر قرار است برقراری رابطه میان پزشک و بیمار را براساس زیست_جهانی به پزشکان آموزش دهیم، چاره‌ای جز این نداریم که چیزی به‌عنوان امنیت_فرهنگی را رواج دهیم. ما تنوع را در میان افراد داریم. ما نمی‌توانیم خدمات زایمان را به همان صورت که به یک زن درتهران آموزش می‌دهیم به یک زن بلوچ هم آموزش دهیم. خدمات پزشکی باید به شکلی که افراد می‌خواهند به آنها ارائه شود، نه به آن صورت که ما فکر می‌کنیم درست است.

 (ابوعلی ودادهیر، عضو هیأت علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران)

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: