کد خبر: ۱۸۹۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۵ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - 2018March 27
مصرف بیش از اندازه شیرینی، کم تحرکی، خواب بیش از اندازه و صرف وعده‌های غذایی پرچرب در مهمانی‌ها همگی سبب چاقی و اضافه وزن در ایام عید می‌شود
شفا آنلاین>سلامت>چاقی یکی از پدیده‌های شایع در تعطیلات نوروزی است که با رعایت راهکار‌هایی ساده می‌توانید آن را کنترل و از اضافه وزن خود پیشگیری کنید.

به گزارش شفا آنلاین، مصرف بیش از اندازه شیرینی، کم تحرکی، خواب بیش از اندازه و صرف وعده‌های غذایی پرچرب در مهمانی‌ها همگی سبب چاقی(Obesity) و اضافه وزن در ایام عید می‌شود، به همین دلیل اگر می‌خواهید پس از ایام عید و بازگشت به محل کار با واکنش اطرافیان خود مبنی بر اینکه چقدر چاق شده اید مواجه نشوید، از راهکار‌های زیر بهره بگیرید.

نشستن بیش از اندازه برای مدت زمان طولانی برروی صندلی می‌تواند سبب چاقی و اضافه وزن شود، به همین دلیل کارشناسان توصیه می‌کنند افراد در کنار دید و بازدید‌های عید به ورزش و پیاده روی منظم بپردازند و وزن خود را در هفته سه بار اندازه گیری کنند تا در صورت افزایش وزن با ورزش بیشتر و خودداری از مصرف مواد غذایی پرچرب و شیرین این اضافه وزن را برطرف کنند.

به جای مصرف تنقلات و اسنک‌های پرچرب، شیرین و شور، میوه‌های تازه مصرف کنید، در وعده‌های غذایی نیز به جای مصرف خوراک‌های سرخ شده و پرچرب، سالاد میوه و سبزیجات بدون سس مصرف کنید.

خودداری از مصرف نوشیدنی‌های شیرین و گاز دار و جایگزین کردن آن با آب، آبمیوه‌های طبیعی و مواد لبنی می‌تواند سبب تناسب اندام و جلوگیری از بروز چاقی در شما شود.

وعده‌های غذایی کوچک و سبک میل کنید، اگر لازم است در طول روز به چندین مهمانی بروید، وعده‌های کوچکی از مواد غذایی مصرف کنید تا دچار چاقی نشوید.

از خوردن مواد غذایی و تنقلات در برابر تلویزیون خودداری کنید، زیرا سبب پرخوری می‌شود، همچنین مواد غذایی خود را در بشقاب‌های کوچک مصرف کنید تا دچار وسوسه برای مصرف مواد خوراکی بیشتر نشوید.

کم خوابی و بی خوابی در زمان تعطیلات عید هم از مشکل‌هایی است که سبب چاقی در افراد می‌شود؛ به همین دلیل کارشناسان توصیه می‌کنند افراد در این بازه زمانی به اندازه کافی استراحت داشته باشند تا دچار چاقی نشوند.

در ایام عید، میزان استرس(Stress) افراد بیش از سایر زمان‌های سال است، استرس برای خرید‌های نوروزی، آماده کردن منزل، رفتن به مسافرت، دید و بازدید‌های نوروزی، مراقبت از کودکان در زمانی که به مدرسه نمی‌روند و مواردی از این دست می‌تواند سبب افزایش هورمون کورتیزول در بدن و بروز استرس شود؛ بنا بر پژوهش‌ها،  استرس یکی از دلایل اصلی بروز چاقی در افراد است.

با رعایت راهکار‌های فوق می‌توانید در تمام مدت عید وزن مناسب خود را حفظ و از ابتلا به بیماری‌های مزمن ناشی از چاقی مصون بمانید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: