کد خبر: ۱۸۹۷۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - 2018March 25
محمد حسین قربانی: افزایش مالیات بهترین مولفه کاهش مصرف دخانیات است
شفا آنلاین>سلامت>نایب رییس کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه مجلس دهم در اقدامی مهم با افزایش مالیات بر خرده فروشی سیگار موافقت کرد، گفت: افزایش مالیات بهترین مولفه کاهش مصرف دخانیات است.

به گزارش شفا آنلاین، محمد حسین قربانی با بیان اینکه مجلس دهم در لایحه بودجه 97 در اقدامی مهم با افزایش مالیات بر خرده فروشی سیگار موافقت کرد، گفت: دغدغه های تولیدکنندگان داخلی مبنی بر اینکه با افزایش مالیات تولید داخل تعطیل و اشتغال(Employment) مختل خواهد شد را مرتفع کردیم.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، افزود: همچنین مجلس در اقدامی مهم در مورد تولید داخل کمترین مالیات بر خرده فروشی یعنی 7 درصد را لحاظ کرد و به مراتب برای تولید مشترک، برند و واردات تا 60 درصد مالیات بر خرده فروشی را پیش بینی کرد که از این مسیر مبلغی حدود 2 هزار میلیارد تومان درآمد کسب می شود که 50 درصد آن در اختیار وزارت بهداشت، 30 درصد وزارت ورزش وجوانان و 20 درصد آموزش و پرورش قرار می گیرد.

وی ادامه داد: انتظار می رود دولت در اجرای این قانون و کسب مالیات بتواند موفق عمل کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه مصرف دخانیات(Tobacco) در کشور بسیار بالا است، افزود: متاسفانه در بین سنین مختلف و افراد زیر 18 سال و بانوان کشور شاهد استعمال دخانیات هستیم و حتی استعمال دخانیات میان دانش آموزان رخنه کرده که این موجب نگرانی است.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس دهم با تاکید بر لزوم اجرای قانون مبارزه با دخانیات، گفت: برای پیشگیری از مصرف دخانیات این قانون باید اجرایی شود؛ جلوگیری از فروش دخانیات به افراد زیر 18 سال باید  در دستور کار قرار گیرد و همچنین عوامل فروش دخانیات باید ساماندهی شود تا مولفه دریافت مالیات تحقق یابد.

نایب رییس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با اعمال زور و قوه قهریه نمی توان جوانان را از مصرف سیگار منع کرد، افزود: تجربه نشان داده بهترین مولفه کاهش مصرف دخانیات افزایش مالیات است و هر فردی که سیگار مصرف می کند هزینه آن را باید بپردازد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: