کد خبر: ۱۸۹۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - 2018March 25
در میهمانی‌‌های نوروزی در وعده ناهار و شام، برای پرهیز از دریافت زیاد کالری که به دنبال مصرف غذاهای چرب و سرخ شده وارد بدن می‌شود، باید سعی شود نیمی از بشقاب با سالاد و سبزی پر شده و مصرف شود
شفا آنلاین>تغذیه>مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با بیان این‌که مصرف غذای سرخ کرده به ویژه در ایام نوروز باید محدود شود، توصیه کرد که غذاها را به صورت بخارپز، آب پز و تنوری طبخ کنند.

به گزارش شفا آنلاین، زهرا عبداللهی در خصوص توصیه‌های تغذیه‌ای در ایام نوروز و صرف نهار و شام در این ایام گفت: در میهمانی‌‌های نوروزی در وعده ناهار و شام، برای پرهیز از دریافت زیاد کالری که به دنبال مصرف غذاهای چرب و سرخ شده وارد بدن می‌شود، باید سعی شود نیمی از بشقاب با سالاد و سبزی پر شده و مصرف شود، زیرا مصرف سالاد و سبزی به دلیل داشتن فیبر، جذب چربی‌‌ها و مواد قندی را کاهش می‌‌دهد و به این ترتیب از اضافه وزن جلوگیری می ‌کند، بنابراین مصرف ۵ وعده سبزیجات در روز ضرورت دارد.

وی افزود: مصرف نوشابه (حتی انواع کم کالری) و آب میوه‌های صنعتی که حاوی قند زیادی هستند، باید به حداقل برسد و به جای آن‌ها از آب یا دوغ‌های کم‌ نمک و بدون گاز استفاده شود.

عبداللهی ادامه داد: برای سلامتی و نشاط بیشتر در ایام نوروز نیز مانند سایر روزهای سال به جای مصرف غذاهای چرب و سرخ شده، می‌توان از غذاهای بخارپز، آب پز و تنوری استفاده کرد.

وی اضافه کرد: در ایام نوروز در کنار تغذیه متعادل، تحرک بدنی و ورزش الزامی است و حداقل ۳۰ دقیقه پیاده روی تند در روز تاثیر زیادی در سلامتی و جلوگیری از اضافه وزن خواهد داشت.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: برای برخورداری از آرامش و سلامتی در طول سفرهای نوروزی و ایام دید و بازدید، تعادل در مصرف مواد غذایی را فراموش نکنید و برای پیش‌گیری از اضافه وزن(Overweight) و چاقی در ایام نوروز به مقدار کالری دریافتی در طول روز توجه کنید.

عبداللهی همچنین توصیه کرد: حتی الامکان مصرف فست فودها (سوسیس، کالباس، پیتزا و انواع ساندویچ‌ها) و سیب زمینی سرخ کرده و پرنمک محدود شود، زیرا در فست فودها مقادیر زیاد نمک و چربی وجود دارد و این موضوع برای سلامتی ضرر دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: