کد خبر: ۱۸۹۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - 2018March 25
بنا به گفته محققان دانشگاه کالج لندن و مرکز تحقیق آلزایمر بریتانیا، تا سال 2021، درمان موثری برای بیماری آلزایمر در دسترس خواهد بود که می‌تواند روند پیشرفت این بیماری را بسیار کند و آهسته کند
شفا آنلاین>سلامت>در حال حاضر بیش از 46 میلیون نفر در سراسر دنیا با بیماری‌های زوال عقل مانند آلزایمر(Alzheimer) زندگی می‌کنند و تخمین زده می‌شود تعداد مبتلایان تا سال 2050، به بیش از 131 میلیون نفر هم برسد. بنا به گفته محققان دانشگاه کالج لندن و مرکز تحقیق آلزایمر بریتانیا، تا سال 2021، درمان موثری برای بیماری آلزایمر در دسترس خواهد بود که می‌تواند روند پیشرفت این بیماری را بسیار کند و آهسته کند.

به گزارش شفا آنلاین، حدود ۸۵۰ هزار بیمار مبتلا به بیماری‌های زوال عقل در بریتانیا زندگی می‌کنند که حدود دو سوم آنها گرفتار آلزایمر هستند و این بیماری، سال گذشته اولین علت مرگ بریتانیایی‌ها بود. بنا به گفته محققان دانشگاه کالج لندن و مرکز تحقیق آلزایمر بریتانیا، در حال حاضر، ۱۲ نوع داروی جدید برای درمان آلزایمر در دست دارند که مراحل پایانی آزمایش‌های بالینی خود را می‌گذارنند و این بدین معناست که تا سه سال آینده، می‌توانند تغییرات بسیار مهمی در درمان این بیماری، صورت داده، به‌طوری که از پیشرفت بیماری آلزایمر تا ۵۰ درصد بکاهند.

در حال حاضر این بیماری سالانه ۲۶ میلیارد پوند-برای بریتانیا به دلیل مراقبت‌های اجتماعی و همچنین افرادی که مجبور می‌شوند، حرفه‌شان را برای مراقبت از فردی در خانواده که به آلزایمر مبتلا شده ترک کنند- هزینه دارد. اما اگر این نوع دارو بتواند موثر واقع شود، از هزینه‌های مربوط به این بیماری تا حد معناداری کاسته می‌شود. داروهای فعلی فقط علایم آلزایمر را درمان می‌کنند، اما این محققان امیدوارند که داروهای آینده بتوانند خود بیماری را درمان کنند. در مغز بیمار مبتلا به الزایمر، پروتئین‌های آمیلوئیدی بتا به شکل پلاک ایجاد می‌شوند و برخی از این داروهای جدید می‌توانند با تحریک واکنش سیستم ایمنی(Safety system) بدن، به آن پروتئین‌ها حمله کنند. برخی دیگر از داروها نیز ضدالتهاب هستند و البته برخی هم پروتئین‌های تاو را که در مغز بیماران به وجود می‌آید و سلول‌های مغزی مسئول یادگیری و حافظه را نابود می‌کنند، مورد حمله قرار می‌دهند.

محققان امیدوارند که در آینده نه چندان دور، بتوانند بیماری آلزایمر را تحت کنترل درآورند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: