کد خبر: ۱۸۹۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۷ - 2018March 22
بررسی‌های انجام شده در آمریکا حاکی از آن است که یک مورد از هر چهار مورد مرگ و میر در بین زنان بر اثر بیماری قلبی است
شفا آنلاین>سلامت>بررسی‌ها نشان می‌دهد که بیماری قلبی بیش از سرطان پستان در زنان قربانی می‌گیرد.

به گزارش شفا آنلاین، بررسی‌های انجام شده در آمریکا حاکی از آن است که یک مورد از هر چهار مورد مرگ و میر در بین زنان بر اثر بیماری قلبی است.



همچنین کلسترول(Cholesterol) بالا که فاکتور خطرزایی برای بیماری قلبی است در نزدیک به یک پنجم زنان آمریکایی که حداقل ۴۰ سال سن دارند دیده می‌شود.

بررسی اخیر مرکز کنترل و پیشگیری از امراض آمریکا حاکی از آن است که ۱۷.۷ درصد از زنان ۴۰ تا ۵۹ ساله دچار عارضه کلسترول بالا هستند. همچنین ۱۷.۲ درصد از زنان ۶۰ سال به بالا نیز دچار این عارضه هستند.

کارشناسان مرکز کنترل و پیشگیری از امراض آمریکا با اشاره به اینکه نرخ ابتلا به عارضه کلسترول بالا در زنان بیش از مردان است علت آن را بررسی نکرده‌اند. همچنین زنان نسبت به مردان از میزان کمتری داروهای کاهنده کلسترول خون مصرف می‌کنند.

به گفته پزشکان آمریکایی، زنان بیش از آنچه بر اثر تمامی انواع سرطان‌(Cancer)ها فوت کنند به دلیل ابتلا به بیماری قلبی جان خود را از دست می‌دهند با این وجود زنان بیشتر در مورد سرطان پستان نگران هستند.

متخصصان آمریکایی با بیان اینکه بیماری قلبی علت یک چهارم فوت زنان است، اظهار داشتند: کلسترول تنها فاکتور خطرزا نیست و فشار خون بالا هم نقش حائز اهمیتی در این خصوص دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: