کد خبر: ۱۸۸۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 17
اساس تصمیم انتقال یارانه داروهای خاص به بیمه ها اقدام درستی است، اما ممکن است روند پرداخت یارانه برای خرید داروهای خاص توسط بیمه ها دچارمشکلاتی باشد که موانع در شورای عالی بیمه و وزارت رفاه از سوی کمیسیون بهداشت و درمان پیگیری می شود
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس، با تاکید براینکه حمایت های وزارت بهداشت و رفاه از بیماران خاص، گفت: صرفه جویی ها درهزینه کرد اعتبارات حوزه سلامت درحل مشکلات بیماران خاص موثر است.

به گزارش شفا آنلاین، محسن علیجانی زمانی با اشاره به توافق 2 وزارتخانه برای حل مشکلات بیماران خاص، درخصوص چالش انتقال یارانه داروهای خاص به بیمه ها، گفت:  اساس تصمیم انتقال یارانه داروهای خاص به بیمه ها اقدام درستی است، اما ممکن است روند پرداخت یارانه برای خرید داروهای خاص توسط بیمه ها دچارمشکلاتی باشد که موانع در شورای عالی بیمه و وزارت رفاه از سوی کمیسیون بهداشت و درمان پیگیری می شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درمجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دراجرای قوانینی از این دست مشکلاتی همیشه وجود دارد، افزود: کمیسیون بهداشت با جدیت این مورد را پیگیری می کند، زیرا اغلب داروهای خاص از اقلام گرانقیمت بوده و عدم پرداخت یارانه مشکلاتی را برای بیماران ایجاد می کند.

علیجانی با تاکید براینکه عمده ترین مشکل بیماران خاص تحت پوشش قرارگرفتن بیماری ها است، تصریح کرد: برخی بیماری ها تحت پوشش بیمه نیستند، ضمن اینکه خدمات ارایه شده به این بیماران باید توسط وزارت بهداشت(Ministry of Health) و رفاه گسترش بیشتری داشته باشد؛ تامین داروهای خاص مورد نیاز برخی بیماران بدون بیمه و دریافت یارانه برای بیمار امکان پذیرنیست، بنابراین بیمارنمی تواند از منابع شخصی خود داروی مورد نیاز خود را تامین کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره به اینکه وزارت بهداشت و درمان باید برای حمایت از بیماران خاص برنامه ریزی های لازم را انجام دهد، گفت: درحال حاضر اعتبارات دربرخی حوزه های سلامت وجود دارد که با برنامه ریزی بهتر و کارشناسی تر می توان از آنها برای کمک به بیماران خاص استفاده کرد؛ به عنوان مثال با صرفه جویی می توان منابع کمک به بیماران خاص را افزایش داد.

مشاور معاون درمان وزارت بهداشت در امور بیماری‌ها با بیان اینکه مشکل در دسترس نبودن فاکتورهای بیماران هموفیلی (hemophilia)به صورت مقطعی رفع شده، گفت: پیش از انتقال یارانه بیماران خاص به بیمه‌ها، در این حوزه مشکلی نداشتیم و صفر تا صد کار را جمع می‌کردیم. در حال حاضر نیز بحث باید در سطح کلان در بیمه‌ها مطرح شود و باید به تدریج جلو رویم تا مشکلات بیمه‌ها را حل کنیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: