کد خبر: ۱۸۸۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 17
در این جلسه صمیمانه علاوه بر هیات مدیره انجمن داروسازان ایران، که روسای سابق و فعلی سازمان و غذا و دارو نیز حضور داشتند، مهمترین دغدغه‌ها و مشکلات مبتلابه جامعه داروسازی مورد بحث و گفتگو قرار گرفت
شفا آنلاین>سلامت>دبیر انجمن داروسازان ایران، با اشاره به جلسه ای که با وزیر بهداشت داشته اند، گفت: موضع وزیر نسبت به توسعه واگذاری امور به تشکل ها کاملا مثبت بود.

به گزارش شفا آنلاین، مهدی سجادی ضمن تایید خبر دیدار هیات مدیره انجمن داروسازان ایران با وزیر بهداشت، تصریح کرد: در این جلسه صمیمانه علاوه بر هیات مدیره انجمن داروسازان ایران، که روسای سابق و فعلی سازمان و غذا و دارو نیز حضور داشتند، مهمترین دغدغه‌ها و مشکلات مبتلابه جامعه داروسازی مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

به گفته وی، لزوم تدوین سند اشتغال داروسازان در افق ۳۰سال آینده، یکی از مهمترین سرفصل های این جلسه بود که مورد استقبال وزیر نیز قرار گرفت.

سجادی اضافه کرد: ضرورت تدوین این سند، ریشه در ظرفیت سازی برای فارغ التحصیلان جوان داروسازی(Pharmacy) دارد، چرا که برای حصول نتیجه موثر، باید ورودی ها و خروجی های یک سیستم، یعنی میزان جذب دانشجو و محل های تقاضای اشتغال داروسازان، کاملا مدیریت شده و مبتنی بر نیازسنجی ها شکل بگیرد.

وی در خصوص تغییرات آیین‌نامه و ضوابط تاسیس داروخانه‌ها اظهار داشت: به طور اجمالی، انجمن موافق به روز رسانی آیین نامه ها است ولی نکته اساسی این است که در این رابطه نباید گرفتار شتابزدگی و واکنش های لحظه ای و هیجانی شد. بلکه باید مبتنی بر یک طرح کارشناسی شده، گام برداشت و این ضرورت، به صراحت در جلسه با وزیر مطرح شد.

سجادی افزود: در این جلسه، انجمن داروسازان، موکدا نسبت به ضرورت جذب داروسازان بیمارستانی یاداوری کرد و به آمار و ارقام مرتبط استناد شد که کشور در این خصوص دچار ضعف است و هزینه های سنگینی به نظام درمانی کشور بواسطه عدم حضور داروسازان بیمارستانی تحمیل می شود.

به گفته وی، لزوم‌کاهش سهم داروخانه های دولتی ها، توجه به اصل ۴۴ قانون اساسی، اشتغالزایی فارغ التحصیلان جوان داروسازی، داروخانه های بیمارستانی و کلینیک ویژه و همچنین لزوم پذیرش دانشجویان متناسب با نتیجه سند توسعه اشتغال(Employment) داروسازان ایران در افق ۳۰ سال آینده، ارتقاء خدمات داروخانه ها و پررنگ شدن نقش داروساز در طرح تحول سلامت، از دیگر موضوعاتی بود که از سوی داروسازان به استماع وزیر رسید.

سجادی ادامه داد: در این جلسه بر ضرورت احیای جلسات مشورتی سازمان غذا و دارو با تشکل های صنفی و تخصصی تاکید شد و اینکه قبل از هرگونه تغییری در آیین نامه ها،  موضوع باید توسط تمامی ذی نفعان کارشناسی شده و مبتنی بر یک سند جامع و فراگیر تصمیم گیری شود.

دبیر انجمن داروسازان ایران اضافه کرد: توجه به نظرات و دیدگاه های تشکل ها و تمامی ذی نفعان در اصلاح آیین نامه های موجود، یکی از ضروری ترین نکاتی است که باید در مسیر به روز رسانی آیین نامه ها مد نظر سازمان غذا و دارو قرار گیرد.

وی ادامه داد: همچنین در این جلسه به موضوع پرداخت‌های با تاخیر فراوان و نامنظم مطالبات توسط سازمان‌های بیمه‌گر بدون در نظر گرفتن جریمه تاخیر به رغم نص صریح قانون(ماده ۳۸ الحاقی بخشی از مقررات مالی ) اشاره شد.

سجادی اضافه کرد: خوشبختانه موضع وزیر نسبت به توسعه واگذاری امور به تشکل ها کاملا مثبت بود و امیدواریم این دیدگاه منجر به ارتقای نقش تشکل ها در فرایند تصمیم سازی ها شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: