کد خبر: ۱۸۸۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 17
اختلال کم توجهی و بیش فعالی یک اختلال روانیپزشکی است که پایه زیستی دارد و این اختلال مناطق مختلفی از مغز را درگیر می‌کند
شفا آنلاین>سلامت>دکترای تخصصی روانشناسی با اشاره به اینکه در کودکان زیر 6 سال بیش فعال، تجویز دارو باید با احتیاط انجام شود، گفت: گاهی این اختلال در دوران کودکی و نوجوانی از بین نمی‌رود و در ۶۰ درصد کودکان تا بزرگسالی ادامه می‌یابد.

به گزارش شفا آنلاین، ناهید حاجی سلیمانی در ارتباط با بیش فعالی کودکان اظهارداشت: اختلال کم توجهی و بیش فعالی(ADHD) یک اختلال  روانیپزشکی است که پایه زیستی دارد و این اختلال مناطق مختلفی از مغز را درگیر می‌کند.

وی گفت: متاسفانه امروزه تشخیص این اختلال در بین کودکان و نوجوانان رو به افزایش است و گاهی حتی به اشتباه برچسب بیش فعالی به کودکان زده می شود.

حاجی سلیمانی گفت: گاهی این اختلال در دوران کودکی و نوجوانی از بین نمی‌رود و در 60 درصد کودکان تا بزرگسالی ادامه می‌یابد. بیش فعالی می‌تواند به یکی از سه نوع  کم توجه، بیش فعال تکانشگر یا نوع مرکب ظاهر شود.

دکترای تخصصی روانشناسی(Psychology) و آموزش کودکان استثنایی گفت: از نظر اغلب کتب روانشناسی و روانپزشکی خط اول درمان در این اختلال، دارو درمانی است ولی توجه به این نکته حائز اهمیت است که سازمان غذا و داروی کشورهایی همچون امریکا هیچ دارویی را برای کودکان زیر سه سال مجاز ندانسته است.

وی گفت: در مورد کودکان زیر6 سال هم باید توجه داشت، از آنجایی که داروهای مورد تجویز برای بیش فعالی روی مغز و ناقل‌های عصبی تاثیر گذار هستند، حتما باید با احتیاط تجویز و مصرف شوند تا در حد ممکن از عوارض جانبی آنها در امان باشند.

حاجی سلیمانی تصریح کرد: اگر پزشکی برای کودک زیر سه سال شما دارویی برای بیش فعالی تجویز کرد، عاقلانه این است که نظر پزشک دیگری را نیز جویا شوید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: