کد خبر: ۱۸۸۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۵ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 16
مراسم یادبود دکتر علی‌اصغر خدادوست در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد.
شفا آنلاین>اجتماعی>مراسم یادبود مرحوم دکتر علی‌اصغر خدادوست، صبح جمعه 25 اسفند با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استاندار فارس، نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویر احمد، تولیت آستان احمدی و محمدی و جمعی از مسئولان استان فارس در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد.

به گزارش شفا آنلاین:وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در این مراسم گفت: هیچکس نمی‌تواند جایگزین استاد خدادوست شود، مگر اینکه مردم دوست باشد .

سید حسن هاشمی با بیان اینکه امروز در مراسم فوت یکی از نوابغ ایرانی شرکت کرده‌ایم، افزود: دکتر خدادوست، جراح حاذق ایرانی، تمام زندگی خود را وقف مردم کرده بود و به دنبال شهرت نبود .

او ادامه داد: افتخار می کنیم که این نابغه، توانست در علم پزشکی دنیا، اقدامات ارزنده و قابل توجهی داشته باشد و نام ایران و فرهنگ ایرانی را به مجامع بین المللی معرفی کند .

هاشمی تاکید کرد: معرفت و انسان دوست بودن دکتر خدادوست موجب شد که در میان مردم و بیماران، به اهمیت قابل توجهی دست یابد و امروز مردم ایران، به پاس زحمات و فعالیت های این پزشک حادق ایرانی، نه تنها به خانواده آن مرحوم، بلکه به جامعه پزشکی کشور این ضایعه را تسلیت می گویند که این مهم، ستودنی است .

وزیر بهداشت خطاب به دانشجویان جوان پزشکی نیز گفت: باید اخلاق، فعالیت ها و تلاش های این نابغه ایرانی را سرلوحه و الگو قرار داد تا برای همیشه بین مردم جاوید ماند .

در این مراسم پیام آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در فارس قرائت شد و آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در سخنانی، یاد مرحوم خدادوست را گرامی داشت .

پرفسور علی‌اصغر خدادوست، پزشک و جراح چشم‌پزشک از نوابغ جهان در رشته‌ چشم‌پزشکی بود که هفته‌ گذشته و در سن 83 سالگی در آمریکا دیده از جهان فروبست.

پیکر این پزشک حاذق، قرار است برای خاکسپاری به ایران منتقل و در شیراز به خاک سپرده شود.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: