کد خبر: ۱۸۸۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 15
کارشناسان با استفاده از چاپگر سه بعدی و نیز تصاویر به دست آمده از جنین در حال رشد به وسیله دستگاه سونوگرافی موفق به تولید مدلی انسان نما از جنین شده اند.
شفاآنلاین>سلامت>چاپگر سه بعدی برای تشخیص روند رشد جنین و بررسی وجود احتمالی نقص‌های مادرزادی و برخی بیماری‌ها ابداع شده است.

به گزارش شفاآنلاین،کارشناسان با استفاده از چاپگر سه بعدی و نیز تصاویر به دست آمده از جنین در حال رشد به وسیله دستگاه سونوگرافی موفق به تولید مدلی انسان نما از جنین شده اند.

ابداع کننده این مدل انسان نما، شرکت روسی (Embryo ۳D) است که در این روش ابتدا تصاویر کاملی از جنین دریافت می‌شود و سپس با استفاده از چاپگر سه بعدی طرح ریزی می‌شود.

کارشناسان هدف از ابداع این شیوه را تشخیص روند رشد جنین و بررسی وجود احتمالی نقص‌های مادرزادی و برخی بیماری‌ها اعلام کرده اند، در عین حال والدین نیز می‌توانند قبل از تولد فرزند خود نماد عروسکی او را داشته باشند که یک هدیه منحصربه فرد و یادگاری در سال‌های آینده است.


این شیوه حتی قابلیت طراحی تطبیقی اجزای بدن جنین مانند انگشتان دست و پا و حتی ویژگی‌های چهره را به طور کامل دارد.

شرکت روسی اعلام کرده است، بنا به خواسته والدین می‌تواند لایه نازکی از فلز‌های گرانقیمت همچون طلا یا نقره را برروی مدل سه بعدی جنین قرار دهد.

چاپگرهای سه بعدی از اوایل دهه ۱۹۸۰ میلادی به وسیله فیزیکدانی به نام چاک هال، تولید شدند و امروزه بسیاری از وسایل حتی ابزار فضانوردان در ایستگاه فضایی بین المللی با استفاده از گونه‌های جدید چاپگر سه بعدی ساخته می‌شوند.

کارشناسان مدل فیزیکی سه بعدی جنین را برای پژوهش برروی آن مفید تراز استفاده از دوربین واقعیت مجازی و مشاهده جنین در وضعیت سه بعدی مجازی که به وسیله دانمشندان برزیلی در سال ۲۰۱۶ ارائه شده است، می‌دانند.
برچسب ها: سلامت ، جنین ، مادرزادی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: