کد خبر: ۱۸۸۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۰ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 16
اگر به اطراف خود نگاه کنید افرادی را می شناسید که دچار دیابت یا مرض قند شده اند و این نشان از شیوع بالای بیماری در جامعه دارد.

شفا آنلاین>سلمت>طبق نتایج یک مطالعه جدید، داروی متداول برای آرتروز روماتوئید می تواند درمان جدید موثری برای کاهش میزان گلوکز خون <Blood glucose>در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 باشد.

کشف دارویی جدید برای کاهش میزان گلوکز خون
به گزارش شفا آنلاین:اگر به اطراف خود نگاه کنید افرادی را می شناسید که دچار دیابت یا مرض قند شده اند و این نشان از شیوع بالای بیماری در جامعه دارد. مشکلی که دیابت برای فرد ایجاد می کند عوارضی از قبیل سخت و شکننده شدن عروق خونی، سکته قلبی و مغزی، عوارض چشمی و شبکیه، مشکلات کلیوی، زخم و عفونت در پا، ضعیف شدن سیستم ایمنی و مشکلات سیستم اعصاب محیطی است .در این مطلب داروهای جدیدی که اخیرا برای کاهش گلوکز خون کشف شده اند به شما معرفی می کنیم.


طبق نتایج یک مطالعه جدید، داروی متداول برای آرتروز روماتوئید می تواند درمان جدید موثری برای کاهش میزان گلوکز خون در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 باشد .بیماری آرتروز روماتوئید که حدود یک درصد جمعیت جهان به آن مبتلا هستند، یک بیماری مزمن خودایمنی است که موجب بروز درد و تورم در مفاصل می شود .

داروی ضدالتهابی موسوم به lefluonamide موجب کاهش میزان گلوکز خون و بازگشت مقاومت انسولین در مدل های موش آزمایشگاهی مبتلا به دیابت نوع 2 شد. این یافته بیانگر این مطلب است که این درمان می تواند به عنوان یک درمان موثر آنتی بیوتیکی در نظر گرفته شود .

با داروهای جدید برای کاهش گلوکز خون آشنا شوید
« زیولانگ زو»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه یانگژو چین، در این باره می گوید:«ما دریافتیم lefluonomide پروتئین درگیر در بی حس کردن گیرنده انسولین را هدف قرار می دهد. این گیرنده مسئول آموزش سلول ها در شروع به جذب قند از جریان خون است .»

داروی lefluonomide از مدت ها قبل به عنوان داروی درمان آرتروز روماتوئید تایید شده است. در مطالعات قبلی هم اشاره شده که بیماران دریافت کننده این دارو، دارای میزان پایین تر گلوکز خون بوده و همچنین بیماران چاق وزن کم کرده بودند .
به گفته او، « ما می دانیم برخی عوامل التهابی می توانند گیرنده انسولین را هم بی حس کنند و lefluonamide یک دارو ضدالتهابی است از اینرو تاحدودی از طریق تاثیر ضدالتهابی اش می تواند قندخون را کنترل کند .»
گام بعدی این تیم تحقیق، انجام آزمایشات بالینی این دارو بر روی انسان است.

دو داروی بسیار جدید و تزریقی برای کاهش گلوکز خون که اخیرا توسط FDA تایید شده اند
* پرام لینتاید: با یک نام تجارتی معروف اکنون در بازار موجود است. پرام لینتاید، چیزی نیست جز همان هورمون آمیلین. آمیلین به همراه انسولین و گلوکاگن از سلول های بتا ترشح می شود و همراه با تزریق انسولین موثر است و تزریق آن، A1C را پایین می آورد. در تیپ 1 و 2 همراه با انسولین تزریق می شود لیکن با ویال انسولین نباید مخلوط شود. تهوع از عوارض این دارو است. این دارو جدید است و هنوز تجربه کافی در مورد آن وجود ندارد. حداکثر دوز آن 120 میکروگرم قبل از صبحانه است .

*مقلدهای این کرتین:در سواحل جنوبی آمریکای شمالی، نوعی سوسمار عظیم الجثه زندگی می کند که نیش آن خطرناک و سمی است. بزاق این جانور، حاوی ماده ای است که قندخون را کاهش می دهد. این ماده، اثرات این کرتین را تقلید می کند. این کرتین ها، همان هورمون های تنظیم کننده قندخون هستند مانند انسولین، گلوکاگن و GLP-1 و… ماده ای که از بزاق این سوسمار غول پیکر استخراج گردیده است EXENATIDE نامگذاری شده است .

اگزناتاید، اولین دارویی است که از این گروه شناسایی و با همین نام ژنریک عرضه شده و توسط FDA در سال 2007 مورد تایید قرار گرفته است. این دارو مختص دیابت نوع 2 است و در بیمارانی مصرف می شود که با رژیم غذایی و داروهای خوراکی ضد دیابت، از کنترل قندخون شان عاجز هستند .

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: