کد خبر: ۱۸۸۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 14
کارشناسان اعلام کرده اند طوفان خورشیدی سهمگینی در روز چهارشنبه برسطح سیاره پیش بینی می‌شود که می‌تواندخطری جدی برای سیستم‌های برق، مخابراتی، ماهواره و حتی هواپیما‌ها برروی کره زمین باشد
شفاآنلاین>سلامت> خورشید به جز اثر گذاری بر شب و روز و فصل‌ها می‌تواند به دلیل بروز طوفان‌هایی درسطح خود سبب تخریب تاسیسات زمین شود.

به گزارش شفاآنلاین، کارشناسان(experts) اعلام کرده اند طوفان خورشیدی سهمگینی  در روز چهارشنبه برسطح سیاره پیش بینی می‌شود که می‌تواندخطری جدی برای سیستم‌های برق، مخابراتی، ماهواره و حتی هواپیما‌ها برروی کره زمین باشد.

کارشناسان ناسا با رصد لحظه به لحظه ستاره خورشید دریافتند طوفان بزرگی درخورشید ایجاد شده است.

این طوفان می‌توان ماهواره‌هایی که به دور زمین می‌چرخند نابود کند، منابع برق و انرژی را تخریب و حتی برایجاد شفق‌های قطبی در شمالگان اثر بگذارد.

پرواز هواپیما‌ها و نیز سیستم‌های موقعیت یاب GPS نیز امکان دارد دراین روز به دلیل ذرات شار مغناطیسی ناشی از نور خورشید دچارمشکل شوند.

شروع انفجار درستاره خورشید یک هفته پیش رخ داده و حال این انرژی درحال رسیدن به سوی سیاره زمین است.

کارشناسان بیشتر اثر طوفان خورشیدی را در نیمکره شمالی، شمال غرب قاره اروپا و آمریکای شمالی برآورد کرده اند.

سازمان‌های ناسا و نوآ، به طور مرتب به بررسی(Check) فعل و انفعالات سطح خورشید با استفاده از انواع تلسکوپ و پروب‌های پیش بینی کننده وضعیت آب وهوایی می‌پردازند.

مقام‌های ناسا همچنین به تازگی اعلام کرده اند که درنظر دارند فضاپیمای جدیدی به نام (Parker Solar Probe) راه اندازی کنند که کمترین فاصله را با خورشید دارد و به مطالعه این ستاره مرموز می‌پردازد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: