کد خبر: ۱۸۸۳۶۳
تاریخ انتشار: ۰۳:۳۰ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 14
یک نوع بیماری جدید و کشنده که نام «Disease X» روی آن گذاشته شده می‌تواند به مرگ میلیون‌ها انسان در سراسر جهان منجر شود.
       
شفا آنلاین>سلامت>سازمان جهانی بهداشت (WHO) نسبت به احتمال همه‌گیری نوعی بیماری که می‌تواند چندین میلیون قربانی داشته باشد هشدار داد.

به گزارش شفا آنلاین:کارشناسان و محققان سازمان جهانی بهداشت <WHO>ادعا کرده‌اند: یک نوع بیماری جدید و کشنده که نام «Disease X» روی آن گذاشته شده می‌تواند به مرگ میلیون‌ها انسان در سراسر جهان منجر شود.
در جلسه اخیر این سازمان با حضور دانشمندان بین‌المللی، این بیماری ناشناخته به فهرست بیماری‌های همه‌گیر احتمالی در جهان اضافه شده است.
در این فهرست ویروس زیکا، سارس و ابولا نیز وجود دارد اما بر خلاف این پاتوژن‌ها هنوز مشخص نیست چه عاملی موجب Disease X می‌شود یا چگونه می‌توان آن را درمان کرد.
این بیماری ناشناخته به فهرست بیماری‌های تهدیدکننده اضافه شده تا تاکیدی بر این واقعیت باشد که یک همه‌گیریِ خطرناک می‌تواند از بیماری شروع شود که پیش از این مشکل‌ساز و جدی نبوده است.
کارشناسان امیدوارند گنجاندن یک نوع بیماری محتمل به این فهرست، در آینده کشورها و محققان را وادار سازد تا برای مقابله با بیمارهای همه‌گیر ناشناخته بیشتر تلاش کنند و آمادگی بیشتری داشته باشند.
Disease X می‌تواند از یک عامل ساخته شده دست بشر و نه فاکتوری طبیعی ناشی شود.
همچنین در مورد سلاح شیمایی بیولوژیکی که به طور فزاینده‌ای تولید شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد نگرانی وجود دارد.
این سلاح ها به طور خاص خطرناک هستند زیرا بشر به هیچ مقاومتی در برابر آنان دست نیافته است. بنابر این می‌تواند با سرعت زیاد گسترش پیدا کند.
همچنین Disease X می‌تواند همچون آنفلوآنزای اسپانیایی و HIV به طور طبیعی و از تماس انسان با حیوان آغاز شود.
همچنین افزایش سفرها و تجارت‌ها احتمال گسترش آن را تسریع می‌کند.
به طور مثال ویروس‌های زیکا و سارس پیش از آنکه تحت کنترل قرار بگیرند چندین هزار قربانی برجا گذاشتند. همچنین بیماری‌های شایع ‌تری از قبیل آنفلوآنزا می‌تواند فاجعه بار باشند.
به گزارش دیلی میل، سازمان جهانی بهداشت در این خصوص تا جایی پیش رفته که در جلسه‌ی اخیرش هشدار داد: ممکن است همه‌گیری بعدی آنفلوآنزا در سراسر جهان از همین فردا شروع شود و تنها در ظرف ۲۰۰ روز بیش از ۳۳ میلیون نفر را از پای درآورد.سپید
HealthDay

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: