کد خبر: ۱۸۸۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 12
بیش از یک هزار و ۴۰۰ مرکز بهداشتی درمانی در این چند سال مورد بازسازی و بهسازی قرار گرفته، بیش از ۱۸۳ پروژه به بهره برداری رسیده است و بیش از ۳۵۰ پروژه هم در حال ساخت است که در بازدید اخیر از چند پروژه خوشبختانه پیشرفت خوبی داشته‌اند
شفا آنلاین>سلامت>معاون بهداشت وزیر بهداشت از اجرای برنامه سلامت نوروزی با تشکیل بیش از ۱۵۰۰ تیم و حضور ۵۰۰۰ کارشناس خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر علیرضا رئیسی در دومین روز سفر خود به استان هرمزگان و در مراسم آغاز برنامه سلامت نوروزی استان،  با اشاره به ارتقاء و توسعه بهداشت هرمزگان گفت: استان هرمزگان یکی از استان هایی است که توسعه آن جزو اهداف اصلی طرح تحول نظام سلامت است و پروژه‌های متعددی درحوزه بهداشت استان هرمزگان تعریف شده که از روند پیشرفت پروژه ها و همچنین برنامه‌هایی که برای پیشرفت شاخص‌های بهداشتی صورت گرفته، بازدیدهایی انجام شد.

وی با اشاره به بازدیدهای روز گذشته از مراکز بهداشتی درمانی ایسین، تازیان و مرکز خدمات جامع سلامت پیامبر اعظم (ص) ابراز کرد: خوشبختانه اتفاقات خیلی خوبی در سطح استان صورت گرفته است و با همکاری و همدلی که بین مسئولین استان وجود دارد و تیم بسیار خوبی که در دانشگاه مستقر است، شاهد روند رو به رشد درحوزه بهداشت استان خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: بیش از یک هزار و ۴۰۰ مرکز بهداشتی درمانی در این چند سال مورد بازسازی و بهسازی قرار گرفته، بیش از ۱۸۳ پروژه به بهره برداری رسیده است و بیش از ۳۵۰ پروژه هم در حال ساخت است که در بازدید اخیر از چند پروژه خوشبختانه پیشرفت خوبی داشته‌اند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت(Ministry of Health) گفت: در رابطه با شاخص‌های حوزه بهداشت هم نسبت به قبل پیشرفت خیلی خوبی وجود دارد؛ اما باز جا دارد که کارهای بیشتری در این حوزه انجام شود. من خیلی امیدوارم که با توجه به وضعیتی که شاهد هستیم و چشم‌اندازی که وجود دارد، به زودی شاهد این خواهیم بود که در زمینه شاخص‌های بهداشت، ارتقاء بسیار خوبی در سطح کشور شاهد باشیم؛ کما اینکه هم اکنون در برخی از شاخص‌ها از جمله دندانپزشکی و سلامت دهان و دندان در استان نسبت به کشور، این شاخص به عنوان نمونه و ممتاز است و امیدواریم که این امر بتواند ادامه پیدا کند.

رئیسی با اشاره به طرح سلامت نوروزی بهداشت محیط(Environmental Health) گفت: تلاش هر ساله همکاران ما در حوزه بهداشت محیط، بر هیچ کس پوشیده نیست و استان هرمزگان هم یکی از استان هایی است که معمولا مسافرین زیادی به آن مراجعه می‌کنند. شاهد هستیم که تیم‌های زیادی در سطح استان تشکیل شده و از ۱۵ اسفندماه بر اساس ابلاغیه‌ای که از سوی وزارت بهداشت ارسال شده، فعالیت خود را به صورت رسمی از امروز آغاز کرده‌اند.

وی افزود: بیش از ۷۰ تیم در استان تشکیل شده و قریب به ۲۰۰ نفر هم در این تیم ها فعالیت دارند؛ اماکن حساس عرضه مواد غذایی، اسکان و نظارت بر آب و فاضلاب هم از نظر بهداشت محیط، جزو اهداف اصلی است که خوشبختانه طی دو سال گذشته به دلیل مجهز شدن کارشناسان ما به دستگاه‌های پرتابل و آزمایشات قابل حمل که در محل می‌توانند انجام دهند، برای کنترل بسیار تاثیرگذار است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تاکید کرد: همه اماکن تحت کنترل هستند و یکی از کارهای اصلی این است که با همکاری استانداری، شهرداری و سایر دستگاه‌های اجرایی ان شاءالله بتوانیم امنیت را از نظر بهداشت محیط فراهم کنیم.

بنابر اعلام روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت، وی در خصوص تفاوت روند نظارت بهداشت محیط با سال قبل گفت: نسبت به سال گذشته دو اتفاق افتاده؛ یکی اینکه تجربه سال گذشته را داریم و دستگاه‌های پرتابلی که در اختیار داریم، بسیار مؤثر بودند؛ زیرا در سال‌های قبل، جواب آزمایش‌ها دیرتر مشخص می‌شد ولی با وجود این دستگاه‌ها، خیلی سریع‌تر نسبت به قبل و در محل آزمایش انجام می‌شود و این فوق‌العاده است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت اضافه کرد: امسال تجهیزات خیلی بیشتری در سراسر کشور توزیع شده و همچنین بار میکروبی هم اندازه‌گیری می‌شود که سال گذشته به این وسعت نبود و این می‌تواند خیلی موثرتر باشد. برنامه‌های تیم‌ها و خودروها و اماکن را نیز از قبل مشخص کرده‌اند و هماهنگی بسیار خوبی با معاونت غذا و دارو و همچنین با شهرداری و سطح استانداری اتفاق افتاده است.

دکتر سیدحسین داودی، رییس دانشگاه علوم پزشکی(Medical science) هرمزگان نیز ضمن تشکر و قدردانی از حضور معاون بهداشت وزارت بهداشت در استان، گفت: طرح نوروزی در استان از ۱۵ اسفندماه آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ماه ۹۷ ادامه دارد.

دکتر داودی افزود: ۷۳ تیم در قالب ۱۷۰ نفر تمام مراکز و امکنه‌هایی که تقریبا ۱۷ هزار و ۱۱۳ امکنه را در سطح استان داریم، مورد بازدید قرار خواهند داد. محوریت، تاکید و تمرکز ما بیشتر به امکنه‌هایی است که در ورودی شهرها قرار دارند و از آنجاست که از میهمانان نوروزی استقبال می‌کنیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: