کد خبر: ۱۸۸۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 11
تخصص در طب سنتی و ایرانی اهمیت زیادی دارد تا جایی که ۱۷ دانشگاه علوم پزشکی کشور به تربیت متخصصین طب ایرانی می پردازد
شفا آنلاین>سلامت>مدیر کل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت گفت: تخصص در طب سنتی و ایرانی اهمیت زیادی دارد تا جایی که ۱۷ دانشگاه علوم پزشکی کشور به تربیت متخصصین طب ایرانی می پردازد.

به گزارش شفا آنلاین، محمود خدادوست امروز در آئین بهره برداری از سلامتکده و دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد: افتتاح این مرکز می‌تواند جلوی برخی از سوءاستفاده‌ها و یا افراط در طب سنتی(Traditional medicine) را بگیرد.

مدیر کل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت با تاکید بر اهمیت سلامت افزود: مهم ترین شعار طب سنتی و ایرانی اصلاح سبک و شیوه زندگی است.

وی گفت: در چند سال گذشته توجه ویژه‌ای به سلامت در طب ایرانی و سنتی شده است به ویژه اینکه طب نوین و سنتی مکمل یکدیگر می باشند.

خدادوست افزود: خوشبختانه شاهد حضور خیرین در عرصه طب سنتی می باشیم که واقعا شایسته تقدیر است در بسیاری از کشورهای پیشرفته نیز طب سنتی مورد توجه می باشد.

وی خاطرنشان کرد: در این میان با توجه به جایگاه مهم طب سنتی نباید اجازه سوء استفاده شیادان از سلامت جامعه را داد بلکه با نظارت‌های کامل باید مانع از این امر شد.

مدیر کل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت(Ministry of Health) گفت: وزارت بهداشت در برنامه ششم توسعه متعهد شد تا خدمات طب ایرانی را در نظام درمان ادغام نماید.

وی افزود: طب ایرانی در سطح جهان شناخته شده و زبانزد است و باید با توسعه ظرفیت های آکادمیک و علمی به نیاز مردم در درمان پاسخ داد.

خدادوست عنوان کرد: تخصص در طب سنتی و ایرانی اهمیت زیادی دارد تا جایی که ۱۷ دانشگاه علوم پزشکی کشور به تربیت متخصصین طب ایرانی می پردازد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: