کد خبر: ۱۸۸۱۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۵ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 12
آرتروز مفصل زانو ممکن است دردناک و ملتهب باشد. به طور کلی، بروز درد به تدریج در طول زمان رخ میدهد، هر چند ممکن است شروع ناگهانی نیز داشته باشد

شفا آنلاین>سلامت>آرتروز التهاب یک یا چند مفصل است که علائم اولیه آن شامل درد، تورم و خشکی مفصل میباشد. هر مفصلی در بدن ممکن است به این بیماری مبتلا شود، اما بروز آن در زانوها شایعتر است. آرتروز زانو میتواند انجام بسیاری از فعالیتهای روزمره، مانند راه رفتن و یا بالا رفتن از پله را دشوار سازد. ساییدگی زانو در بسیاری از افراد علت اصلی از دست رفتن زمان کاری، ناتوانی و از کار افتادگی جدی است. انواع اصلی ارتروز که بر زانو تأثیر میگذارد شامل آرتروز زانو، روماتیسم مفصل زانوو آرتروز پس از سانحه میباشد.

علائم و نشانههای آرتروز زانو چیست ؟
به گزارش شفا آنلاین:آرتروز مفصل زانو <Knee joint arthritis>ممکن است دردناک و ملتهب باشد. به طور کلی، بروز درد به تدریج در طول زمان رخ میدهد، هر چند ممکن است شروع ناگهانی نیز داشته باشد. علائم دیگر آن عبارتند از :
مفصل زانو ممکن است خشک و متورم شودو خم و راست کردن زانو را مشکل سازد.
درد زانو و تورم آن ممکن است در هنگام صبح و یا پس از نشستن یا استراحت، بدتر شود.
فعالیت شدید ممکن است باعث تشدید درد شود.

تکههای آزاد غضروف و بافتهای دیگر میتواند در حرکت نرم و راحت مفاصل اختلال ایجاد کند. در هنگام حرکت کردن، زانو ممکن است قفل شده و یا اصطلاحاً خشک شود. همچنین ممکن است صدای قژقژ، کلیک، یا صدای تق تق زانو (کریپتوس) شنیده شود.

درد زانو ممکن است موجب احساس ضعف و یا خمیدگی زانو شود.بسیاری از افراد مبتلا به ارتروز زانو متوجه افزایش درد مفصل زانوی خود در هوای بارانی میشوند.


پزشک آنلاین
دکتر مهدی مؤیدفر [ فوق تخصص جراحی زانو ]

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: