کد خبر: ۱۸۸۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۰ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 10
همایون هاشمی افزود: مطالبات این حوزه، کم نیست و آن را در جلسات مختلف پیگیری کردیم و نتیجه آن شد که چهار هزارمیلیارد تومان پول نقد و دو هزار میلیارد تومان اسناد برای مطالبات صنعت پخش دارو و تجهیزات پزشکی، نشان دار شد.
شفاآنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: مطالبات حوزه دارو و تجهیزات پزشکی بیش از هفت هزار میلیارد تومان و عمر این بدهی ها، چهار سال است.

به گزارش شفاآنلاین،همایون هاشمی عصر شنبه در جلسه هم اندیشی شرکت‌های تامین کننده تجهیزات پزشکی درمحل هتل انقلاب پارسیان، افزود: مطالبات این حوزه، کم نیست و آن را در جلسات مختلف پیگیری کردیم و نتیجه آن شد که چهار هزارمیلیارد تومان پول نقد و دو هزار میلیارد تومان اسناد برای مطالبات صنعت پخش دارو و تجهیزات پزشکی، نشان دار شد.
وی بیان داشت: ما در حال رصد کردن هستیم و عمده مشکل در آنجاست که عمده این پول ها به دانشگاه های علوم پزشکی می رود و آنها هیات امنایی عمل می کنند، در حالیکه وزیر بهداشت دستور صریح داد که این پول در سیستم توزیع شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: یک بخش پول به بیمه و داروخانه ها رفت، اما در دانشگاه های علوم پزشکی اختلالی هست.

هاشمی افزود: صنعت دارو و تجهیزات پزشکی، 200 هزار شغل مستقیم ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: کارخانه های دارو و تجهیزات پزشکی برای کارگران است اما حالا آنها در پرداخت حقوق آخر سال، پاداش و عیدی دچار مشکل شده‌اند.

وی با تاکید بر حمایت از وزیر بهداشت و اجرای طرح تحول سلامت گفت: این طرح دارای سه اشکال نداشتن راهنمای بالینی، مبتنی نبودن بر پزشک خانواده و نبود نظارت های اساسی است.

وی تصریح کرد: 60 درصد مطالبات حوزه دارو و تجهیزات پزشکی می توانست با آن چهار هزار میلیارد تومان تامین شود اما زخم آنقدر مزمن شده که کار از پانسمان گذشته است.
برچسب ها: تجهیزات ، پزشکی ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: