کد خبر: ۱۸۸۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 10
اصلاح سبک زندگی با استفاده از ترویج طب ایرانی و اسلامی، بسیاری از هزینه های مردم در عرصه بهداشت و درمان را کاهش می دهد.
شفاآنلاین>سلامت>مدیرکل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اصلاح سبک زندگی با استفاده از ترویج طب ایرانی و اسلامی، بسیاری از هزینه های مردم در عرصه بهداشت و درمان را کاهش می دهد.

به گزارش شفاآنلاین،محمود خدادوست روز شنبه در آیین افتتاح «نخستین دانشکده و سلامتکده طب ایرانی توسط خیر حاج محمد کریمی ثابت» درقم افزود: امروز در جهان شایع ترین علت بیماری ها را سبک زندگی غلط و راه جلوگیری از آن ها را اصلاح سبک زندگی عنوان می کنند که درایران نیز باید رویه اصلاح سبک زندگی فرهنگ سازی شود.

وی اضافه کرد: اگر بتوانیم درحوزه طب سنتی که از سال 1978 میلادی مورد تاکید و توصیه سازمان بهداشت جهانی است، فعالیت بیشتری داشته باشیم، می توانیم در ترویج عرصه سبک زندگی ایرانی و اسلامی به اهداف مدنظر دست یابیم.

وی به برخی سوءاستفاده ها از طب ایرانی و اسلامی اشاره و بیان کرد: مسئولان امر بهداشت و درمان برای جلوگیری از فعالیت شیادانی که بدون داشتن علم و دانش لازم، با دین و سلامت مردم بازی می کنند، باید مراکز علمی و دانشگاهی معتبر را در عرصه طب ایرانی و اسلامی توسعه دهند.

خدادوست اضافه کرد: باید به نیاز مردم پاسخ منطقی داده شود تا جلوی سوء استفاده کنندگان گرفته شود و اگر برخوردی سلبی با این گروه ها صورت گیرد، فعالیت آن ها زیرزمینی و پیچیده تر می شود.

وی با اشاره به این که امروز طب سنتی جزو فرهنگ مردم شده است، خاطرنشان کرد: طب ایرانی در تمام دنیا معروف است، ولی به نام طب یونانی شناخته شده است.

آیین افتتاح نخستین دانشکده و سلامتکده طب ایرانی که به همت خیر «حاج محمد کریمی ثابت» احداث شده است، با حضور احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم در مجلس و مسئولان استانی برگزار شد.

این مرکز آموزشی درمانی با زیربنای یک هزار و 600 متر در 6 طبقه با اعتبار 50 میلیارد ریال در مدت یک سال و نیم ساخته شده و دارای بخش هایی از جمله درمانگاه، داروخانه و سه طبقه آموزشی است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: