کد خبر: ۱۸۸۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۰ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 10
پرستاران همیشه در شرایط بحران خوش درخشیده اند؛ به عنوان نمونه در زلزله اخیر غرب کشور، پرستاران به خوبی وظایف انسان دوستانه و حرفه ای خود را انجام دادند
شفا آنلاین>سلامت>معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: با اجرای پرستاری جامعه نگر، حرفه و توانمندی پرستاران بیش از پیش به جامعه شناسانده می شود.

به گزارش شفا آنلاین، مریم حضرتی، با بیان اینکه آینده پرستاری بسیار درخشان و امیدوار کننده است، افزود: با تصویب تعرفه های مراقبت های پرستاری در منزل (هوم کر) در شورای عالی بیمه، به یکی از اهداف پرستاری جامعه نگر خواهیم رسید.

وی تصریح کرد: پرستاران همیشه در شرایط بحران خوش درخشیده اند؛ به عنوان نمونه در زلزله اخیر غرب کشور، پرستاران به خوبی وظایف انسان دوستانه و حرفه ای خود را انجام دادند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت(Ministry of Health) اضافه کرد: با موافقت وزیر بهداشت و ابلاغ لاریجانی دبیر کمیته پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر، معاون پرستاری وزارت بهداشت به عنوان هماهنگ کننده کارگروه آموزش پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیر واگیر انتخاب شد.

حضرتی ضمن تقدیر از روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی(Medical science) گیلان و آبادان به دلیل ابلاغ آیین نامه قرار گیری مدیران پرستاری زیر نظر مستقیم رئیس دانشگاه، گفت: شرایط احراز مدیران پرستاری به همه دانشگاههای علوم پزشکی ابلاغ شده و از تاریخ ابلاغ، لازم الاجرا است.

وی یادآور شد: با موافقت وزیر بهداشت، مدیران پرستاری دانشگاه های علوم پزشکی از این پس باید در جلسات هماهنگی ستاد تحول سلامت دانشگاهها حضور پیدا کنند همچنین اولین جلسه هماهنگی 12 مراکز تحقیقاتی پرستاری در کشور، هفته گذشته برگزار و مصوبات خوبی تصویب شده و8 کارگروه تخصصی نیز با انتخاب صاحب نظران از 2ماه گذشته شروع به کار کرده است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت تاکید کرد: چهار دوره تخصصی کوتاه مدت برای توانمند سازی پرستاران تدوین شده است که در آینده نزدیک به دانشگاهها ابلاغ خواهد شد.

حضرتی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: طرح تحول سلامت رضایتمندی مردم از حوزه سلامت را افزایش داد که لازم است از رییس جمهور، وزیر بهداشت و مسئولانی که از این طرح حمایت کردند، تشکر کنم.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اگر کسی بیمار شد به جز رنج بیماری، نباید رنج دیگری داشته باشد، اظهار داشت: طرح تحول نظام سلامت، پرداختی مردم از جیب را کاهش داد و به فرموده مقام معظم رهبری در طرح تحول نظام سلامت به این امر مهم، جامه عمل پوشانده شد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عاطفه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
0
0
سلام،میخوام دورهی پرستاری بخونم،آموزش کوتاه مدت بدون کنکور،دیپلم تجربی ندارم،ساکن بندرعباسم،لطفا راهنماییم کنید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: