کد خبر: ۱۸۷۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 10
عدم توجه مردم به رعایت اصول بهداشتی و سلامت از مهم‌ترین عوامل ابتلا و گسترش این بیماری است
شفا آنلاین>سلامت>معاون اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 5 میلیون نفر در کشور مبتلا به دیابت(Diabetes) هستند که نیمی از این تعداد از بیماری خود اطلاع ندارند.

به گزارش شفا آنلاین، سید محمدهادی ایازی در نخستین مجمع سلامت استان چهارمحال و بختیاری افزود: عدم توجه مردم به رعایت اصول بهداشتی و سلامت از مهم‌ترین عوامل ابتلا و گسترش این بیماری است.

وی در ادامه ایجاد ساختارمندانه کانون‌های سلامت محلی با مشارکت مردم، فرهیختگان و نمایندگان دستگاه‌های دولتی را برای اطلاع‌رسانی و افزایش سطح آگاهی مردم و جلب مشارکت آنان در تامین و حفظ سلامت جامعه موثر دانست.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت(Ministry of Health)، درمان و آموزش پزشکی گفت:  5 میلیون نفر در کشور مبتلا به دیابت هستند که نیمی از این تعداد از بیماری خود اطلاع ندارند.

ایازی هم‌چنین اظهار داشت: کانون سلامت محلات، مجمع سلامت شهرستانی، مجمع سلامت استانی و مجمع سلامت ملی سلسله‌مراتبی است که در کشور در حوزه بهداشت و درمان شکل گرفته است.

وی با بیان این‌که 8.2  درصد جامعه را سالمندان تشکیل می‌دهند افزود: در آینده نه چندان دور این میزان به دو برابر هم خواهد رسید.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: فرهنگ‌سازی سبک زندگی سالم در جامعه و توانمندسازی جوامع مردمی و محلی، در حوزه سلامت ضرورت دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: