کد خبر: ۱۸۷۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۲:۱۵ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 10
نشانه‌های حساسیت در گروه‌های سنی مختلف است، این علائم در کودکان کهیر، خارش، عطسه و سرفه است.
شفا آنلاین>اجتماعی>سلامت>یک دکتر متخصص عمومی‌گفت: حساسیت‌های فصلی در افراد و سنین مختلف با علائم متفاوتی بروز می‌کند، اما با رعایت برخی از نکات بهداشتی می‌توان از شدت آن کاست.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر کیوان رضوانی با بیان این مطلب افرود: نشانه‌های حساسیت در گروه‌های سنی مختلف است، این علائم در کودکان کهیر، خارش، عطسه و سرفه است. در افراد بالغ علائم به صورت تیپیک مثل آب ریزش بینی، اشک ریزش، سرفه و عطسه و در سنین میانسالی یا سالمندی به دلیل اینکه ممکن است افراد بیماری‌های زمینه‌ای هم داشته باشند، به اضافه علائمی‌ که گفته شد تنگی نفس بیشتر بروز می‌کند.


وی با بیان اینکه اولین قدم در برخورد با آلرژی حذف آلرژن یعنی مرحله پیشگیری است، ادامه داد: بهترین کار این است که سالمندان با ماسک بیرون بیایند، بچه‌ها در محیط‌هایی که آلرژن می‌تواند غلظت بیشتری داشته باشد، کمتر حضور داشته باشند چون ماسک را قبول نمی‌کنند. با توجه به موضوع آلودگی هوا به ویژه در کلان شهرها استفاده از ماسک می‌تواند در کاهش روند بروز آلرژی کمک کننده باشد ضمن اینکه شستشوی دست‌ها نیز به ویژه در بچه‌ها بسیار مهم است.

رضوانی اضافه کرد: توصیه می‌شود میوه‌های نوبرانه در بین اطفال با احتیاط بیشتری مصرف شود چراکه می‌تواند آنها را مستعد حساسیت کند. باید شستشوی لباس‌ها و رو بالشتی‌های آنان نیز بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

این دکتر متخصص عمومی‌ افزود: آب و هوا در این فصل خیلی به وضوح دچار تغییر می‌شود و باید از بچه‌ها خیلی بیشتر در برابر تغییر دمای ناگهانی مراقبت و دمای ثابتی برای آنها ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: مرحله بعدی درمان آلرژی است، متاسفانه مصرف کرتن بسیار شایع شده است و توصیه ما این است که افراد خودسرانه این دارو را مصرف نکنند. پیشنهاد ما این است که وقتی علائم حساسیت را می‌بینیم درمان‌هایی که کمترین عارضه را دارند استفاده کنیم. به عنوان مثال استفاده از کلروسدیم یا اسپری سدیم کلراید برای بچه‌ها و بزرگسالان در زمان آب ریزش بینی اثرات خوبی داشته و عارضه‌ای هم متوجه آنها نمی‌‎شود.

رضوانی تاکید کرد: استفاده از محلول‌های ضدعفونی رایج در بازار را خیلی توصیه نمی‌کنیم که معمولا والدین از آن برای بچه‌ها استفاده می‌کنند. چراکه این اسپری یا ژل‌های ضد عفونی کننده می توانند پاتوژن‌های نرمال پوست را از بین ببرند و محیط تجمع پاتوژن‌های نامناسب را بوجود ‌آورند که خود این موضوع باعث تشدید آلرژی می‌شود.طبنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: