کد خبر: ۱۸۷۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 09
موفقيت در درمان اين تعداد بيمار، به معني بيشتر شدن شمار عمل هاي جراحي پيوند کبد در آمريکا است که يکصد هزار نفر در صف انتظار آن قرار دارند.

 شفا آنلاین>اجتماعی>سلامت>محققان علوم پزشکي در دانشگاه جانز هاپکينز اعلام کردند بررسي آنان بر روي بيماران مبتلا به هپاتيت سي که يک سال از پيوند کبد آنها گذشته بود نشان داد هيچ اثري از بيماري ياد شده در آنها وجود ندارد.
اين مطالعه محدود بر روي ده بيمار انجام گرفت.
به گزارش شفا آنلاین:موفقيت در درمان اين تعداد بيمار، به معني بيشتر شدن شمار عمل هاي جراحي پيوند کبد <Liver transplant surgery>در آمريکا است که يکصد هزار نفر در صف انتظار آن قرار دارند.
دکتر نيراج دسايي و همکارانش مي گويند اکنون شمار مبتلايان به هپاتيت سي که کبد دريافت مي کنند بسيار اندک است ولي نتايج اين بررسي، بر اهداي کبد به اين افراد تاثير خواهد گذاشت.
اکنون درمان هپاتيت سي شامل تزريق هفتگي است که عوارض جانبي زيادي دارد و بسياري از بيماران تحمل اين روند را ندارند.
درمان دارويي اين بيماري نيز در 95 درصد از موارد کاملا ناموفق است.
محققان اميدوارند اين بررسي، مسير را براي اهداي کبد به مبتلايان به هپاتيت سي هموار سازد.
هپاتيت به معناي التهاب کبدي است. هپاتيتHepatitis C) C) نوعي عفونت واگيردار است که توسط ويروس عامل اين بيماري ايجاد شده و با حمله به کبد باعث التهاب کبد مي شود.
اغلب افراد مبتلا به ويروس هپاتيت سي (HCV) هيچ علامت و نشانه اي حس نمي کنند، در حقيقت خيلي از آنها حتي ممکن است ندانند که اين ويروس در بدنشان موجود مي باشد.
هپاتيت C يکي از چندين نوع ويروس هپاتيت بوده و عموما از آن به عنوان يکي از جدي ترين اين ويروس ها ياد مي شود. هپاتيت C از طريق ارتباط با خون آلوده و عموما در پي استفاده از سرنگ مشترک در معتادان تزريقي منتقل مي شود.
هپاتيت C نوعي بيماري واگيردار کبدي است که افراد با شدت هاي مختلف به آن مبتلا مي شوند، در بعضي از افراد اين بيماري فقط چند هفته عمر دارد، در حالي که در ديگر افراد اين بيماري براي مدت يک عمر همراهشان بوده و زندگي آنها را بصورت جدي تهديد مي کند.
اين بيماري در نتيجه آلوده شدن به ويروس عامل هپاتيت سي (HCV) رخ داده و در درجه اول از طريق تماس با خون آلوده وارد بدن مي شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: