کد خبر: ۱۸۷۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 07
امیدواریم در بودجه 97 مجلس توجه ویژه ای به دانشگاه های و به خصوص دانشگاه های علوم پزشکی داشته باشد
شفا آنلاین>سلامت>رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه مسائل مالی و پرداخت های پرسنلی یکی از دغدغه های جدی به شمار می‌رود،ابراز امیدواری کرد در بودجه 97 مجلس توجه ویژه‌ای به دانشگاه‌ها، به خصوص دانشگاه‌های علوم پزشکی شود.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر ناصری پور با اشاره به مهمترین اقدامات دانشگاه علوم پزشکی ایران در سال 96 اظهار کرد: مهمترین کاری که در سال جاری در این دانشگاه انجام شد حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل سوم بود و اقداماتی که در این زمینه انجام شد ایجاد زمینه فرهنگی لازم بین کارکنان، هیات علمی و دانشجوبان بوده است.

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات سال 96 دانشگاه علوم پزشکی ایران، بازنگری و هدایت برنامه استراتژیک دانشگاه براساس دانشگاه‌های نسل سوم است. در این راستا سعی شده زیر ساخت‌های لازم در این زمینه را تقویت کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران راه‌اندازی مرکز طب باز ساختی و سلول های بنیادین(Stem cells) را از جمله اقدامات این دانشگاه در راستای حرکت به سمت دانشگاه های نسل سوم دانست و افزود: همچنین در سال 96 گروهی متشکل از مشاورین جوان را در دانشگاه تحت عنوان مجد سازمان دهی شد که به جمع آوری و کاربردی کردن ایده های دانشجویی می پردازد و این ایده ها را در زمینه‌های پژوهشی و ایجاد محصول به کار می‌گیرد.

ناصری پور بیان کرد: دانشگاه ایران در راستای فعالیت های آموزشی بازنگری کریکلوم های آموزشی را دنبال می‌کند و در حال وارد کردن مباحث کارآفرینی و آشنایی با مقولات آن در سرفصل‌های دروس، به خصوص دروس دانشجویان تحصیلات تکمیلی هستیم.

وی افزود: همچنین سعی داریم با ایجاد انیسیتیتوها و پژوهشکده های تحقیقاتی، محل آموزش دانشجویان تحصیلات تکمیلی را از دانشکده ها به سمت انیستیتوها و پژوهشکده‌ها ببریم تا از این طریق با محیط کار خود در آینده نیز آشنا شوند.

همکاری دانشگاه‌های "صنعتی شریف" و "علوم پزشکی ایران" برای راه اندازی بین رشته‌ای های جدید

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: در راستای حرکت به سمت دانشگاه های نسل سوم قصد داریم که از سال آینده با همکاری دانشگاه صنعتی شریف، دو رشته بین رشته‌ای بین دانشگاه علوم پزشکی(Medical science) ایران و دانشگاه صنعتی شریف راه‌اندازی کنیم که در این رابطه دو جلسه نیز بین مسئولان دو دانشگاه تشکیل و مقدمات کار تا حدودی فراهم شده و در ابتدای سال 97 اسامی این رشته ها را اعلام خواهیم کرد و بعد از این نیز به تدریج این همکاری را برای راه‌اندازی بین رشته‌ای های بیشتر ادامه خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه مهمترین چالش دانشگاه علوم پزشکی ایران در سال گذشته مربوط به تامین منابع مالی بود گفت: به دلیل مطالباتی که از بیمه ها داشتیم و تاخیر در پرداخت بیمه‌ها، دانشگاه با مشکلات مالی در سال گذشته مواجه شد که با مذاکرات و پیگیری های مستمر وزارت بهداشت تا حدودی این مساله برطرف شد و امیدواریم تا انتهای سال قسمت عمده مطالبات خود را از بیمه‌ها دریافت کنیم.

ناصری پور با بیان اینکه مسائل مالی و پرداخت‌های پرسنلی یکی از دغدغه‌های جدی ما است، تاکید کرد: امیدواریم در بودجه 97 مجلس توجه ویژه ای به دانشگاه های و به خصوص دانشگاه های علوم پزشکی داشته باشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: