کد خبر: ۱۸۷۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۰ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 06
محققان دانشگاه کویینز بلفاست در انگلیس دارویی طراحی کرده اند که توانایی سیستم ایمنی را برای ردیابی سلول های کشنده سرطان پروستات به محض پیدایش آنها تقویت می کند
شفا آنلاین>سلامت>محققان انگلیسی می گویند که احتمالا به زودی واکسنی به بازار عرضه می کنند که از مردان در برابر ابتلا به سرطان پروستات محافظت خواهد کرد.

به گزارش شفا آنلاین، محققان دانشگاه کویینز بلفاست در انگلیس دارویی طراحی کرده اند که توانایی سیستم ایمنی(Safety system) را برای ردیابی سلول های کشنده سرطان پروستات به محض پیدایش آنها تقویت می کند.

این موفقیت می تواند روزی به ابداع واکسنی منجر شود که از مردان در برابر ابتلا به سرطان پروستات محافظت می کند.

با وجود این که این تحقیق در مرحله ابتدایی قرار دارد اما محققان معتقدند که یافته های آنها می تواند به ابداع واکسنی کمک کند که از مردان جوان در برابر ابتلا به سرطان پروستات(Prostate Cancer) محافظت می کند. از این واکسن همچنین می توان برای درمان مردانی که به این سرطان مبتلا هستند، استفاده کرد زیرا این واکسن بدن را قادر می سازد تا تومورها را بکشد.

این واکسن جدید از آر.ان.ای (RNA ) استفاده خواهد کرد. RNA یک پیام رسان ژنتیکی است که به سیستم ایمنی یاد می دهد سلول های سرطان پروستات را شناسایی و شکار کند.

محققان دانشگاه کویین در آزمایشگاه نشان داده اند که این راهکار عملی است و اکنون در حال انجام یک آزمایش سه ساله بر موش ها هستند ؛ آنها امیدوارند پس از موش ها این واکسن را روی انسان نیز آزمایش کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: