کد خبر: ۱۸۷۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 06
در طرح تحول سلامت، مقدار زیادی کسری آورده ایم و مدیران به طور دایم تحت فشار هستند؛ باید کاری کرد تا تنش ها کمتر شود
شفا آنلاین>سلامت>رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت:در طرح تحول سلامت، مقدار زیادی کسری آورده ایم و مدیران به طور دایم تحت فشار هستند؛ باید کاری کرد تا تنش ها کمتر شود.

به گزارش شفا آنلاین، علی نوبخت حقیقی در اجلاس سراسری مدیران بیمه سلامت(Health insurance) افزود: شتابزدگی طرح تحول سلامت در اصل، شتاب در خدمت‌رسانی به مردم بود.

وی ادامه داد: طرح در اردیبهشت 93 برای تمام ایران انجام شد و بار مراجعه به بیمارستان ها افزایش پیدا کرد؛ از همین رو پول کم آوردیم.

نوبخت اضافه کرد: طرح تحول سلامت با عجله انجام شد اما نیت خیر برای اجرای آن وجود داشت و با اجرای این طرح، رضایتمندی مردمی ایجاد شد.

نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، پردیس و رباط کریم در مجلس ، اظهارکرد: درمان در ایران و جهان ، گران است و دولت باید برای این امر فکری می کرد تا کسی که بخش دولتی را برای درمان انتخاب کرده است دچار سرگردانی نشود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اساسا برای اداره امور کشور باید سلامت و امنیت تامین شود و برای همین کل پول مملکت را صرف این امور می شود که در دولت یازدهم این امر انجام شد.

نوبخت تصریح کرد: کاهش میزان پرداخت، تدارک دارو و تجهیزات پزشکی(Medical Equipment) درون بیمارستان، بهبود کیفیت هتلینگ (خدمات غیر پزشکی به بیمار بستری در بیمارستان) و کاهش پرداختی مردم در طرح تحول سلامت تحقق پیدا کرد و رضایت نسبی مردم را به همراه داشت.

نوبخت با تاکید بر اینکه باید کسری های گذشته را جبران کنیم و به حد تعادل برسانیم، یادآور شد: نظام به اندازه کافی به این طرح استراتژیک توجه دارد و هزینه های آن را تامین می‌کند. پولی که مردم باید بدهند باید مطابق وسعشان باشد .

وی اظهار کرد: هزینه های درمانی مردم در طرح تحول سلامت از حدود 58 درصد به 38 درصد رسیده که در این راستا سازمان جهانی بهداشت(WHO) هم قدردانی کرده است .

وی تاکید کرد: طرح تحول سلامت به منظور رفع مشکلات حوزه سلامت در حال اجراست اما این کار عزم سیاسی و هزینه نیازدارد.

 اجلاس سراسری مدیران بیمه سلامت ایران در سالن همایش های مرکز قلب و عروق شهید رجایی در حال برگزاری است. روز گذشته که روز نخست این اجلاس بود، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حضور داشتند. در این همایش که عصر امروز به کار خود پایان می دهد قرار است سیاست ها و برنامه های سازمان بیمه سلامت ایران برای مدیران این سازمان تبیین و راهکارهای لازم برای ارائه خدمت هرچه بهتر و بیشتر به نیازمندان ارائه شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: