کد خبر: ۱۸۷۴۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 05
استفاده ناصحیح و طولانی مدت از آنتی بیوتیک‌ها یا زیاده‌روی در مصرف آن، افراد را در برابر داروها مقاوم کرده و بدن را نسبت به عفونت‌ها آسیب‌پذیر می‌کند
شفا آنلاین>سلامت>مصرف نادرست آنتی‌بیوتیک‌ها می‌تواند در روند درمان سرطان تاثیر منفی داشته باشد.

به گزارش شفا آنلاین، استفاده ناصحیح و طولانی مدت از آنتی بیوتیک‌ها یا زیاده‌روی در مصرف آن، افراد را در برابر داروها مقاوم کرده و بدن را نسبت به عفونت‌(Infection)ها آسیب‌پذیر می‌کند. همچنین بررسی‌ها حاکی از آن است مصرف نادرست آنتی بیوتیک‌ها به شکل منفی بر درمان سرطان تاثیر می‌گذارد.

متخصصان آمریکایی اظهار داشتند: مصرف آنتی بیوتیک‌ها بر میکروبیوم روده تاثیر تقریبا آنی دارد و هر گونه تاثیر منفی آنتی بیوتیک‌ها بر درمان سرطان، به روده برمی‌گردد و اینکه آیا به این میکروبیوم برای کمک به فعال کردن سلول‌های T و عامل برانگیختن واکنش‌های درمانی نیاز است؟

سلول‌های ایمنی همچون سلول‌های T پروتئین‌های غیرعادی را که اغلب در سلول‌های سرطانی وجود دارند، شناسایی و به تومور حمله می‌کنند. هرچند، هر چقدر تومور بزرگ شود مسیرهای جدیدی بوجود می‌آید که فعالیت سلول‌های T را از بین می‌برد.

متخصصان همچینن اظهار داشتند: این احتمالا به نوع درمانی که پزشک برای بیمار در نظر می‌گیرد و مدت زمانی که آنتی بیوتیک(Antibiotics) دریافت کرده باشد بستگی دارد.

عفونت‌ها بزرگترین مشکل شیمی درمانی هستند و به طور معمول آنتی‌بیوتیک‌ها برای پیشگیری و درمان آن تجویز می‌شود.

همچنین یکی دیگر از متخصصان این مطالعه توضیح داد: برای پیشگیری از عفونت‌ها مقدار زیادی دارو تجویز می‌شود. تعداد گلبول‌های سفید می‌تواند به اندازه‌ای کاهش پیدا کند که بدن قادر به دفاع از خود در برابر باکتری‌ها نباشد و این عفونت شدید می‌تواند کشنده باشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: