کد خبر: ۱۸۷۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 04
کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند زنانی که در طول دوران بارداری روغن ماهی و مواد غذایی حاوی پروبیوتیک مصرف می‌کنند، فرزندان آن‌ها به میزان قابل توجهی کمتر در معرض ابتلا به آلرژی غذایی به بادام زمینی و تخم مرغ پس از تولد و در سراسر دوران زندگی قرارمی گیرند
شفاآنلاین>سلامت> آلرژی، بیماری سخت درمان بوده که تا آخر عمر به همراه فرد است، اما می‌توان با انجام اقداماتی از دوران بارداری خطر تولد فرزند مبتلا به آلرژی را کاهش داد.

به گزارش شفاآنلاین، کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند زنانی که در طول دوران بارداری روغن ماهی و مواد غذایی حاوی پروبیوتیک مصرف می‌کنند، فرزندان آن‌ها به میزان قابل توجهی کمتر در معرض ابتلا به آلرژی(Allergy) غذایی به بادام زمینی و تخم مرغ پس از تولد و در سراسر دوران زندگی قرارمی گیرند.

روغن ماهی برای محافظت از بدن در برابر آلرژی به تخم مرغ و بادام زمینی مفید شناخته شده است.

کارشناسان در پژوهش‌های خود استفاده از روغن ماهی و خوراکی‌های پروبیوتیک را ۳۸ درصد در کاهش ابتلا به این شکل از آلرژی غذایی مفید دانسته اند.

کارشناسان (experts)مصرف یک کپسول روغن ماهی روزانه زیر نظر پزشک متخصص را پس از هفته ۲۰ بارداری و برای سه الی چهارماه اول شیردهی پس از تولد نوزاد به وسیله مادر راهی برای کنترل آلرژی و جلوگیری از بروز آن می‌دانند.

بررسی اثربخشی روغن ماهی و خوراکی‌های پروبیوتیک بر کنترل آلرژی به وسیله متخصصان کالج امپریال لندن انجام شده است.

اعتقاد براین است که روغن ماهی سبب تقویت سیستم ایمنی بدن نوزاد و پروبیوتیک‌ها سبب افزایش میزان باکتری‌های مفید روده می‌شود که هر دو در کنترل آلرژی مفید هستند.

آلرژی غذایی می‌تواند بسیارشدید باشد و سبب شوک آنافلاکسی در افراد شود؛ واکنش شدید سیستم ایمنی بدن به مواد خوراکی بی ضرر که شامل حالت هایی همچون تورم حلق و گلو، انسداد مسیر‌های تنفسی و افت فشارخون است می‌تواند درصورت تاخیر در درمان سبب مرگ فرد شود.

برخی خوراکی ها همچون بادام زمینی، صدف، توت فرنگی، قارچ و مواردی چون نیش زنبور و حتی لاتکس موجود در دستکش‌های پلاستیکی در افراد می‌تواند سبب آلرژی و شوک آنافلاکسی شود.

کارشناسان اثربخشی مصرف مکمل روغن ماهی را در بدن ۶ هزار زن باردار بررسی کرده اند؛ افزون بر آلرژی مصرف مواد غذایی پروبیوتیک و روغن ماهی سبب کاهش ابتلای نوزاد به بیماری اگزما نیز می‌شود.

همچنین شواهدی مبنی بر اینکه نخوردن مواد غذایی همچون بادام زمینی، تخم مرغ و آجیل به وسیله مادر در دوران بارداری سبب جلوگیری از بروز آلرژی در کودک می‌شود به دست نیامده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: