کد خبر: ۱۸۷۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 02
فشار خون بالا یا پرفشاری خون، یک بیماری مزمن است که معمولا با چند علامت و گاهی هم بدون هیچ نشانه‌ای بروز می‌کند
شفا آنلاین>سلامت>یک متخصص طب ایرانی گفت: چربی‌های جامد نقش اساسی در بروز پرفشاری خون ایفا می‌کنند و لازم است روغن‌ زیتون جایگزین این نوع چربی‌ها شود.

به گزارش شفا آنلاین، نعمت‌الله مسعودی متخصص طب ایرانی در خصوص بیماری پرفشاری خون، گفت: از منظر طب ایرانی پرفشاری خون(High blood pressure) به عوامل مختلفی بستگی دارد که در برخی از افراد این بیماری به دلیل عملکرد قلب بوده و در برخی موارد دیگر به دلیل گرفتگی جداره‌های عروق بروز می‌کند.

وی گفت: در سبک زندگی غربی که اکنون در ایران نیز حاکم شده است، پرخوری و تحرک کم رواج دارد که این موضوع می‌تواند در بروز پرفشاری خون نقش اساسی ایفا کند.

مسعودی ادامه داد: مصرف غذاهای چرب و همچنین فست‌فودها و عدم تحرک و ورزش می‌تواند در بروز این بیماری نقش داشته باشد که همین موضوع باعث شیوع این عارضه در جامعه شده است.

این متخصص طب ایرانی، گفت: باید میزان استفاده از غذا را در وعده‌های غذایی رعایت کنیم به دلیل اینکه در برخی از افراد این عارضه به دلیل پرخوری(Overeating) بروز می‌کند.

وی توصیه کرد: افرادی که از پرفشاری خون رنج می‌برند بهتر است تا زمانی که گرسنه نشده‌اند، غذا نخورند و همچنین در زمان مصرف غذا قبل از سیر شدن کامل از خوردن آن دست بکشند. جویدن کامل غذا نیز می‌تواند باعث هضم راحت آن شده و از رسوب چربی‌ها در عروق جلوگیری به عمل آورد.

مسعودی با بیان اینکه استفاده از روغن‌های جامد و همچنین برخی از روغن‌های سرد مایع باعث بروز پرفشاری خون می‌شود توصیه کرد: بهتر است روغن زیتون اصل که نقش پاکسازی کننده در عروق را ایفا می‌کند جایگزین این چربی‌ها شود همچنین استفاده از روغن کنجد و روغن حیوانی نیز می‌تواند در کاهش فشار خون اثرگذار باشد اما از آنجا که هضم این دو نوع روغن دشوار است لازم است پس از استفاده از این روغن‌ها فرد تحرک بیشتری از خود نشان دهند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: