کد خبر: ۱۸۶۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 01
منابع و مصارف کشور در جهت های مختلفی حرکت می کنند. همیشه سازمان های بیمه ای بدهکار بوده اند و هرگز به یاد نمی آوریم که بدهکاری آن ها به صفر برسد
شفاآنلاین>سلامت>طاهر موهبتی در نشست با دست اندرکاران حوزه سلامت استان اصفهان اظهار کرد: منابع و مصارف کشور در جهت های مختلفی حرکت می کنند. همیشه سازمان های بیمه ای بدهکار بوده اند و هرگز به یاد نمی آوریم که بدهکاری آن ها به صفر برسد. پرداخت نقدی در قانون نیز آورده شده است اما اعلام کرده ایم که اگر تخصیص ها انجام شود آن را خواهیم پرداخت.

به گزارش شفاآنلاین،مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: ارائه دهنده خدمت اگر مدیریت منابع داشته باشد می توان هر ماه منابع را به موقع تامین کرد. منابع کشور محدود است و قرار نیست منابع جدیدی ایجاد شود. نمی‌توانیم سلامتی مردم را به نفت متصل کنیم و اگر درآمد حاصل از فروش نفت کاهش یافت، در بیمه افراد مشکل ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه صندوق کارکنان دولت از بهترین صندوق ها است که اگر به آن رسیدگی نشود، در حال ورشکستگی است، افزود: در نظام سلامت کار را با سختی و دشواری به انجام می رسانیم. تاخیر در پرداخت بدهی‌ها باید آسیب شناسی شوند و برای آن راهکار ارائه شود. تا کی می خواهیم مشکل پرداخت حقوق پرسنل را داشته باشیم؟ البته چرایی این موضوع آسیب شناسی شده است اما مقابله با آن بودجه می خواهد. باید اوضاع را تحلیل کنیم و بدانیم که ادامه دادن این مسیر نه به نفع ارائه دهنده خدمت است و نه به نفع گیرنده خدمت.

وی همچنین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برخی دستگاه های اجرایی مطالبات بیمه را پرداخت نمی کنند. بخشی از مطالبات ارائه دهندگان تا پایان سال پرداخت خواهد شد و پرداخت ها در بخش خصوصی در اولویت قرار دارند و به دنبال آن هستیم تا پرداختی سه ماه بخش خصوصی را در اصفهان جلو بیاندازیم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: در دو سال آینده پروتکل های خرید راهبردی را انجام خواهیم داد. پروتکل ها مربوط به گایدلاین هایی است که خرید راهبردی در چهارچوب آن خواهد بود و امسال نیز وزارت بهداشت باید 50 گایدلاین را تا پایان سال 1396 برنامه ریزی کند و تا سال 1397 تا 200 گایدلاین پرداخت خواهد شد.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران تصریح کرد: این در حالی است که اعتبار سال 1396 با وجود اینکه گفته شد 100درصد افزایش یافته اما بودجه 1396 تنها 2 درصد رشد داشته است و در بودجه 1396 کسری بسیار است و تا پایان سال بدهی ها به 9 هزار میلیارد می‌رسد و در صورت بی‌توجهی به 13 هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

موهبتی با بیان اینکه بودجه سال 1397 نسبت به بودجه سال 1396 بیش از 10 درصد کاهش داشته است، افزود: باید کمیته هایی برای مدیریت هزینه داشته باشیم. یکی از اقدامات اجرای عملیاتی در سال آینده واگذاری کارها به استان ها است. به طور کلی در سال آینده در چهارچوب گایدلاین، باید پروتکل خرید خدمت و سقف بودجه را رعایت کنیم. تاکنون این مسائل رعایت نشده است که به این میزان بدهی رسیده‌ایم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: