کد خبر: ۱۸۶۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - 2018February 28
تامین منابع مالی یکی از مشکلات همیشگی حوزه بیمه است و سابقه آن به چند دهه گذشته بر می گردد
شفا آنلاین>سلامت>مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: تامین منابع مالی یکی از مشکلات همیشگی حوزه بیمه است و سابقه آن به چند دهه گذشته بر می گردد.

به گزارش شفا آنلاین، طاهر موهبتی روز چهارشنبه در دیدار با استاندار اصفهان با بیان اینکه یکی از چالش های جدی سازمان های بیمه ای تامین منابع مالی پایدار است اظهار کرد: بدهی ها همیشه با سازمان های بیمه همراه بوده اما فراز و نشیب داشته است.

وی گفت: در 6 ماهه اول سال جاری بیش از چهار هزار میلیارد تومان به دانشگاه ها و داروخانه ها پرداخت شد اما این مبلغ پرداختی در 6 ماهه دوم سال چند برابر شد.

موهبتی افزود: فاصله پرداختی ما به دانشگاه ها و داروخانه ها در شهریور سال 96 به حدود یک سال می رسید که هم اکنون فاصله پرداختی به دانشگاه ها به چهار ماه و بدهی به داروخانه ها به 2 ماه و نیم کاهش پیدا کرده است.

وی افزود : هم اینک حدود 41 میلیون نفر در کشور زیرپوشش خدمات این سازمان هستند که از این تعداد 34 میلیون نفر معادل 85 درصد از بیمه رایگان برخوردارند.

موهبتی گفت: بیمه سلامت(Health insurance) همگانی در دولت یازدهم شکل گرفت و امروز حدود 10 میلیون نفر زیرپوشش خدمات این بیمه هستند.

وی با بیان اینکه درآمدهای بیمه سلامت نسبت به هزینه ها در حوزه سلامت فاصله زیادی دارد گفت: بعد از اجرای طرح تحول سلامت، کمتر مرکز بهداشتی و درمانی فاقد پزشک در کشور وجود دارد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه بودجه ما در سال 97 نسبت به تخصیص سال 96 حدود چهار درصد کاهش پیدا کرده است افزود: بودجه سال آینده سازمان نسبت به عملکرد هزینه ای آن، کاهش قابل توجهی داشته و باید در چهارچوب اعتباراتمان هزینه کنیم.

استاندار اصفهان هم در این دیدار با اشاره به طرح های استان اصفهان برای ارائه خدمات بهتر به بیماران، گفت: توسعه بیمارستان ها، افزایش تخت های بیمارستانی و دریافت خدمات بهداشتی و درمانی از بخش خصوصی برای ارائه خدمات بهتر به بیماران در استان مورد توجه قرار گرفته است.
محسن مهرعلیزاده گفت: امیدواریم با همکاری وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بتوانیم به این اهداف دست پیدا کنیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: