کد خبر: ۱۸۶۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - 2018February 27
کانسر کولورکتال (سرطان روده بزرگ) در رتبه دوم و یا سوم از نظر شیوع کانسرها است در سمینار فوق بحث اصلی درمان بیماران ، بعداز ابتلا به کانسر است
شفا آنلاین>سلامت>معاون پژوهشی بیمارستان بوعلی گفت: سرطان‌های کولورکتال جزء شایع‌ترین سرطان‌هایی هستند که عموماً در صورت ابتلا در مراحل پیشرفته، می‌تواند منجر به مرگ شود.

به گزارش شفا آنلاین، پیمان واحدی معاون پژوهشی بیمارستان بوعلی از برپایی سمیناریک روزه تازه های کانسر کولورکتال که با همکاری دفتر معاونت پژوهشی بیمارستان بوعلی و گروه متخصصین مدیکال انکولوژی و متخصصین جراحی ، متخصصین رادیوتراپی انکولوژی، متخصصین گوارش، متخصصین پاتولوژی(Pathology) و رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی در تاریخ دهم اسفندماه سال جاری با امتیاز باز آموزی در محل سالن همایش بیمارستان بوعلی خبر داد.

دبیر علمی سمینار درباره اهمیت و ضرورت برگزاری این همایش علمی گفت :کانسرهای کولورکتال جزء شایع ترین کانسرهایی هستند که عموماً در صورت ابتلا فرد در استیج های پیشرفته، می‌تواند منجر به مورتالیتی بالا شود.

وی گفت: کانسر کولورکتال (سرطان روده بزرگ) در رتبه دوم و یا سوم از نظر شیوع کانسرها است در سمینار فوق بحث اصلی درمان بیماران ، بعداز ابتلا به کانسر است. درمان این نوع کانسرها در حال حاضر نیاز به یک تیم پزشکی چند تخصصی دارد که بتواند با هماهنگی یکدیگر بهترین روش درمانی را برای بیمار انتخاب کنند و در نتیجه شانس بهبودی کامل را برای بیمار بوجود آورند.

وی افزود: امروزه کلینیک های پزشکی چند تخصصی شامل جراح کلورکتال، متخصص مدیکال انکولوژی، متخصص رادیوتراپی انکولوژی، متخصص گوارش، متخصص پاتولوژی و متخصص رادیولوژی در کنار یکدیگر جهت بیمار مبتلا به کانسر کولورکتال به بحث و تبادل نظر می پردازند و در نهایت پلان درمانی بیمار را تعیین می‌کنند.

شهراسبی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری سمینار یک روزه فوق در بیمارستان بوعلی ، گردآوردن متخصصین رشته‌های مختلف مرتبط با بیماران مبتلا به کانسر کولورکتال است تا آخرین یافته‌های پزشکی تشخیصی و درمانی این دسته از بیماران را ارائه نمایند و بتوانند با بحث و تبادل نظر بهترین روش های درمانی را فراهم کنند.

دلایل زیادی می‌توانند در ابتلا به سرطان روده بزرگ(Colon Cancer) نقش داشته باشد که مهم‌ترین آن مصرف بیش از اندازه چربی به ویژه چربی حیوانی و پروتئین مخصوصا گوشت قرمز است. یکی دیگر از دلایلی که می‌تواند در ابتلا به سرطان روده نقش داشته باشد، ماشینی شدن زندگی و شهرنشینی است که پیامد آن عدم تحرک است؛ همچنین اضافه وزن و چاقی، احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ را افزایش می‌دهد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: